vineri, martie 29, 2024

Consiliul Local Florești, obligat de instanță să anuleze o hotărâre importantă. De ce s-au aprobat ilegalități la Florești?

Servicii de criolipoliză la Allure Clinique de Beaute!

Slăbește la rece, fără bisturiu și la un preț accesibil printr-o procedură fără riscuri. În doar trei ședințe, poți scăpa de 5-6 cm în circumferință.

comisie urbanims florestiConsiliul Local Florești a pierdut un proces important cu Instutuția Prefectului, iar sentința este definitivă. Din păcate, se pare că la Florești s-au aprobat iegalități dat fiind faptul că la momentul aprobării hotărârii nr. 130/24.09.2015, Consiliului Local Florești i s-a adus la cunoștință că hotărârea este ilegală, Prefectul județului Cluj a demarat procedura de revocare a hotărârii, dar  Consiliul Local a insistat să păstreze hotărârea.

De ce este un proces important? Pentru că în joc sunt autorizațiile de construire. Un domeniu de care mulți cetățeni se plâng. La Florești se construiește destul de mult iar pentru aleșii comunei se pare că este foarte importat ca deciziile să fie luate doar de ei în ce privesc construcțiile chiar dacă legea nu este respectată. Consiliul Local Florești a încălcat legea când a decis că este mai bine să aibă propria Comisie Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU) deși Legea 350/2001 spune clar că acest lucru nu este posibil (n.red. vorbim de fostul Consiliu Local din mandatul 2012-2016). Comunele nu pot avea Comisie de Urbanism ci un birou de urbanism iar la aprobarea PUZ-urilor și PUD-urilor este necesar și avizul comisiei de urbanism de la nivel județean. Alt aspect pe care Primăria comunei Florești nu îl respectă, ea fiind obligată să ceară avizul prin certificatul de urbanism eliberat celor care doresc să construiască.

Concret, Consiliul Local Florești a pierdut DEFINITIV procesul cu Instituția Prefectului după ce, cea din urmă a atacat în contencios administrativ hotărârea de Consiliu Local nr 130/24.09.2015. Prefectul a cerut anularea actului administrativ privind înființarea CTATU la Florești în noiembrie 2015 iar după câteva preschimbări a termenului și amânări a câștigat procesul în aprilie 2016 sentința nefiind definitivă. Consiliul Local Florești a făcut recurs, procesul a ajuns la Curtea de Apel Cluj unde marți, s-a decis menținerea soluției dată de Tribunal, sentința fiind definitivă. Prin urmare, este cazul ca aleșii cetățenilor din Consiliul Local să înțeleagă că nu pot lua singuri deciziile privind construcțiile la Florești și sunt obligați acum să anuleze hotărârea luată.

Nu este prima încercare de înființare a comisiei de urbanism la Florești

comisie urbanismConsiliul Local a mai încercat tot în mandatul trecut, să înființeze o comisie de urbanism însă hotărârea a fost anulată de „bună voie”. Cu toate acestea după un timp Consiliul Local Florești a aprobat din nou, o hotărâre privind înființarea comisiei de urbanism pentru că este foarte important ca cei de la Florești să poată să decidă fară avizele necesare de la comisia de urbanism de la nivel județean, lucru ce contravine Legii.

Mai mult, de fiecare dată componența acestei comisii era mai mult decât absurdă și la fel de ilegală. Nici președintele și nici vicepreședintele comisiei nu aveau ce căută în acea comisie pentru că legea spune clar că președintele comisiei trebuie să aibă studii în domeniu. Primarul comunei nu are studii în domeniu, iar de viceprimar (viceprimarul de atunci, Pop Ticu) nu încape discuție.

Arhitectul județului, Claudiu Salanță precum și Prefectul județului Cluj, Gheorghe Vușcan au fost acuzați în repetate rânduri în ședințele de Consiliu Local atât de către edil cât și de consilieri că se opun dezvoltării comunei Florești după ce controalele arhitectului de la județ au scos la iveală alte nerespectări ale Legii care ulterior, au condus la o serie de proceduri de revocare a mai multor hotărâri de Consiliu Local privind PUZ-uri și PUD-uri. Tratând cu nepăsare aceste cereri de revocări, Consiliul Local Florești a decis să păstreze atât hotărârea pentru înființarea CTATU cât și pe cele privind PUZ-uri și PUD-uri. Astfel, s-a ajuns la primul set de 10 procese pentru PUZ-uri și PUD-uri  (n.red. câteva dintre procese au fost pierdute, altele și-au pierdut obiectul și alte procese nu sunt la acest moment încheiate).

De ce s-au aprobat ilegalități la Florești? De ce această luptă pentru puterea de decizie în urbanismul din Florești? 

Este lesne de înțeles. Și despre asta găsiți mai multe AICI. În plus, la acel moment în Consiliu Local Florești se aflau cel puțin 3 consilieri implicați în construcțiile din comună așa că nu au vrut să permită altora să intre peste ei. Acum Consiliul Local Florești trebuie să uite de ideea pe care deseori consilierii au rostit-o în ședințe „Să-l lăsăm pe prefect să ne dea în judecată” pentru că sunt direct răspunzători, conform aceleiași Legi 350/2001.

Este cazul ca la Florești, după pierderea acestui proces și a celorlalte, consilierii să fie foarte atenți ce votează și mai ales, să ia deciziile corecte atunci când hotărârile lor nu primesc avizul de legalitate din partea Instituției Prefectului.

Asta a fost dovada faptului că nu se opune nimeni dezvoltării comunei Florești ci a dezvoltării haotice a comunei.

Citește și:

Floreşti: CJ Cluj închide ochii- arhitectul şef recunoaşte ilegalitatea iar primarul pune repede de o comisie de urbanism.

Exclusiv! CJ Cluj a intervenit. Primăria Floreşti nu poate avea comisie de urbanism. Proiectele pentru PUZ şi PUD de mâine sunt blocate

Exclusiv: Prefectul cere revocarea HCL de înfiinţare CTATU la Floreşti. Comuna nu poate avea comisie de urbanism iar hotărârea nu este legală

Instituţia Prefectului a câştigat procesul împotriva Consiliului Local Floreşti. Comuna nu poate avea comisie de urbanism. Decizia nu e difinitivă.

Exclusiv. Arhitectul şef din Primăria Floreşti semnează autorizaţii de construire pentru firmele lui. DNA, trezirea!

 

3 COMENTARII

  1. […] Dar bucuria ce mai mare este că s-a trezit domnul Nicolae Oltean, pentru că domnul consilier are în spate mai mult de 2 mandate în care bineînțeles că a aprobat proiecte în construcții fără nicio problemă și nu îl interesa că nu este legal să le aprobe fără avizul arhitectului-șef de la județ. Ba mai mult, tot dânsul era cel care aducea ca argumente de tipul „Până acum era legal și acum, nu? Să meargă prefectul în instnță”.  Nu era legal domnule consilier, dar până prin 2008 știa Primăria să ceară avizul prin Certificatul de Urbanism și apoi a uita. Iată că prefectul a mers în instanță și se pare că procesele se pierd pe capete iar unele rămân fără obiect că se mai trezesc pe drum consilierii și mai anulează din HCL-uri. Cel mai important proces pierdut e cel pentru comisia de urbanism despre care am mai scris AICI. […]

Comments are closed.

Articole Noi