Ediția a doua UNTOLD Festival va avea loc în 4-7 august 2016, iar biletele vor avea o politică de preț asemănătoare cu cea practicată în 2015, prețurile crescând progresiv, pe măsură ce se apropie festivalul sau sunt dezvăluiți artiștii care formează line-up-ul.
Primele 5000 de bilete vor fi puse în vânzare vineri, la ora 18.00, doar pentru fanii pre- înregistrați, iar prețul unui abonament este 222 lei, plus taxe Eventim. Din punct de vedere al numărului de participanți, ne pregătim pentru o ușoară creștere a traficului general pe cele patru zile de festival, estimând între 65.000 și 70.000 de participanți pe zi.
Perioada de pre-înregistrări pentru bilete și abonamente la UNTOLD 2016 a fost deschisă în urmă cu o lună și s-a bucurat de o receptivitate fantastică din partea fanilor. Peste 30.000 de fani și-au exprimat preferințele pentru line-up-ul ediției următoare.
Din punct de vedere al stilului muzical, UNTOLD va rămâne un festival mainstream în preponderență dedicat Electronic Dance Music, cu un line-up format din cele mai bine cotate nume ale momentului regăsite în topurile muzicale internaționale. Pe lângă asta, noutatea ediției următoare este faptul că vom încerca să mizăm și pe muzica și artiști live, chiar dacă va fi necesară pregătirea a două set-up-uri diferite de scenă și necesar tehnic, credem că va fi un plus apreciat de fani.
UNTOLD 2015 cifre și impact în comunitate
UNTOLD, cel mai așteptat festival al anului în România, a încheiat cu succes o primă ediție și începe pregătirile pentru ediția 2016 a festivalului. Prima ediție aduce în Cluj- Napoca nominalizări și premii internaționale.
Prima ediție UNTOLD Festival a însemnat 4 zile de festival în vara anului 2015, mai exact 30 iulie – 2 august 2015, cu un trafic cumulat de peste 240.000 de festivalieri, cu o medie de peste 60.000 de participanți pe zi, cel mai mare eveniment al programului Cluj-Napoca 2015, Capitala Europeană a Tineretului.
Conform datelor colectate de operatorul nostru de ticketing, 25% din biletele și abonamentele festivalului au fost vândute în Cluj-Napoca, având astfel un festival la care au participat în fiecare zi aproximativ 15.000 de clujeni, iar restul de 45.000 de oameni au venit la UNTOLD din afara Clujului, din orașe precum București, Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu, Iași etc., sau din străinătate. 15% din totalul de participanți au fost turiști străini, topul vânzărilor de bilete pe țări conturându-se în felul următor: Marea Britanie, Germania, SUA și Canada, Franța, Italia, Ungaria, Austria, Moldova, Olanda, Danemarca, Japonia. Mai mult, UNTOLD Festival a atras și câțiva participanți din țări exotice precum Mexic, Noua Zeelandă, Maroc, Egipt și Singapore.
Impactul generat de UNTOLD Festival asupra comunității poate fi cuantificat atât în cifre cât și în capital de imagine adus orașului. În cifre, UNTOLD 2015 a însemnat: 23 milioane euro suma totală generată de festival, din care 80%, adică 20 milioane, au fost banii atrași în Cluj Napoca, detaliați în cele ce urmează.
Conform estimărilor noastre, în cele 4 zile de festival, cei 180.000 de turiști, veniți din afara Clujului (trafic general) au cheltuit în medie 100 de euro pe cazare, masă și diverse sesiuni de shopping, rezultând o infuzie de capital de 18 milioane de euro în plină perioadă a verii. Festivalul a atras în Cluj-Napoca bugetul echivalent unui city break din străinătate, raportându-ne la bugetul pe persoană.
Mai mult, 2 milioane de euro au fost banii cheltuiți în Cluj de către clujeni, care au decis să lase o parte din bugetul de concediu chiar în orașul lor. Cifră estimată la o medie de 60.000 de persoane trafic pe zi și 35 de euro consum mediu de persoană pe zi.
În plus, peste 3 milioane de euro au fost banii investiți în comunitate de sponsori și parteneri prin prezența lor în festival, ținând cont de fee-uri, costuri logistice, operaționale și resursa umană.
Cei mai relevanți indicatori ne sunt și cifrele raportate prin performanțele înregistrate de marii jucători din oraș.
Conform datelor primite de la INS numărul de turiști ajunși în Cluj doar în luna iulie a crescut procentual cu 27% comparativ cu luna iulie a anului precedent, astfel că peste 32.800 persoane au apelat la serviciile de cazare ale unităților hoteliere, booking.com confirmând o rată de ocupare de 99% a cazărilor disponibile pe raza județului Cluj. Restul turiștilor veniți la festival, până la totalul de 45.000, care nu au mai găsit loc în hoteluri, au preferat să opteze pentru ofertele localnicilor de cazare, generând astfel venituri directe clujenilor. Din punct de vedere al comportamentului de consum al festivalierului UNTOLD, deciziile de cazare și transport ne conturează un profil de consumator premium care e dispus să plătească în plus pentru condițiile de cazare regăsite în ofertele localnicilor, având value for money.
Mallurile clujene au înregistrat un trafic cu până la 40% mai mare decât aceeași perioada a anului precedent, comercianții având încasări comparative cu perioada sărbătorilor de iarnă.
“Iulius Mall Cluj adoptă un stil mereu tânăr şi energic, iar din acest motiv, un număr foarte mare de persoane din toate colţurile lumii, prezente la UNTOLD Festival, l-au ales ca destinaţie pentru a se relaxa sau pentru a face cumpărături. Atmosfera de sărbătoare a fost resimțită în întregul oraș, iar Iulius Mall nu a făcut excepție, traficul nostru înregistrând un număr similar de vizitatori cu cel din perioada sărbătorilor de iarnă. Pe parcursul celor patru zile de UNTOLD, „festivalierii” au profitat din plin de promoțiile pe care magazinele din Iulius Mall le-au pregătit special pentru ei.” spune Mihai Andrei Hossu, Marketing Manager Iulius Mall Cluj.
Un efectiv de 3000 de taxiuri au fost 24h pe stărzile orasului, raportând încasări neobișnuite perioadei de vară. Compania de Transport Public Cluj-Napoca declară încasări de peste 15.000 de euro în cele 4 zile de festival.
Pe lângă impactul pe care l-a avut la nivel local, UNTOLD Festival duce numele orașului nostru în competiții internaționale de prestigiu. European Festival Awards a nominalizat festivalul clujean la două categorii în competiția europeană și anume: Best Major Festival și Best New Festival, având concurente festivaluri cu tradiție precum Tomorrowland, Szighet sau Exit. UNTOLD festival a fost o experiență inedită și nouă pentru fanii care ne transmit că au trăit la Cluj-Napoca cele mai intense 4 zile de festival.
Campania Pay with Blood, pe care UNTOLD Festival a derulat-o în colaborare cu Institutul Național de Transfuzie Sanguină (INTS) și McCann București, a fost răsplătită la una din cele mai prestigioase competiții și gale ale comunicării, Golden Drums din din Portoroz, cu două premii Silver Drum, la categoriile New or innovative și PR.
Nu în ultimul rând, acoperirea media de care s-a bucurat festivalul doar în ultimele 3 luni dinainte de start este peste așteptări.
Conform agenției noastre de monitorizare, MediaTrust, au fost monitorizate 23 de posturi TV naționale, 12 posturi de radio naționale, peste 500 de publicații naționale și locale print și peste 33.000 ziare și platforme online, care au generat doar în ultimele 3 luni dinainte de start, peste 13.000 de știri despre UNTOLD Festival.
Ursus, Banca Transilvania, JTI, Pernod Ricard, Coca Cola, Google, Digi Mobil sunt doar o parte dintre cei care au spus da provocării UNTOLD. Ca și aspect interesant, Google face anual o selecție de 5 evenimente majore în Europa cu care să își asocieze imaginea, UNTOLD fiind opțiunea lor principală pentru această regiune.
Ediția UNTOLD 2015 s-a bucurat de sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, al autorităților și instituțiilor clujene responsabile de siguranță publică, iar aceștia ne asigură de sprijinul lor și pentru ediția următoare.