Primarul comunei Floreşti a fost invitat seara trecută la emisiunea Ştiri de Cluj Live, unde a discutat despre mai multe aspecte legate de comună. Desigur, făcând abstracţie de faptul că dacă urmărim declaraţiile dânsului pe parcursul mandatului observăm că minciuna este foarte scurtă, dar nu am putut să nu sesizăm că şi ideea „centurii”, a drumului de legătură ori variantă cum a mai fost numită, a rămas un vis, iar floreştenii rămân cu un drum de macadam. Este foarte important de sesizat cum totul se petrece „printr-o plimbare cu preşul” pentru ca totul să fie clar în ultima propoziţie.
În cadrul emisiunii edilul spune din capul locului că traficul sugrumat nu este doar la Floreşti ci în întreaga zonă metropolitană.
„Problemele în trafic nu sunt doar în Floreşti, problemele sunt în toată zona metropolitană, motiv pentru care acel proiect care l-am demarat împreună cu administraţia municipiului Cluj şi cu toţi cei care fac parte din Asociaţia Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj, sper să fie cât mai repede finanţat şi să înceapă lucrările şi la acel proiect”, a spus primarul.
În ce priveşte drumul, se pare că cei care au făcut proiectul au înţeles greşit ce li s-a explicat, respectiv ce a dorit primăria şi nu e vorba de o şosea ci de o stradă, explică edilul.
„Ar fi păcat să expropriem oamenii doar de dragul de a-i expropria şi noi să cheltuim banii pe care încă nu-i avem. Se lucrează la caietul de sarcini. Legislaţia ne permite să demarăm procedura de licitaţie fără să avem finanţarea”, a mai spus primarul, fără speranţe de a avea fonduri prea curând.
Poate că a uitat cât se lăuda în presă că exproprierile sunt floare la ureche. Acum primaria ne arată că îi pasă. Lăsăm la o parte faptul că nu a ratat şansa să se plângă că Guvernul nu îl ajută (n.red. şi am arătat că nici măcar nu a cerut ajutor) precum şi faptul că nu are cu cine vorbi în ministere, dar cel mai important, nu are curajul necesar să semneze acte. Evident, pentru ce vedem la televizor în ultima vreme, însă cât timp faci lucrurile legal, nu ai motiv să te temi de nimic, iar primarul a spus clar că cei aflaţi în funcţii publice se tem să mai semneze ceva.
Aşa că, dacă varianta creditului bancar a picat, chiar şi aici este vinovat, altcineva.
„Aceste credite accesate de către administraţiile publice locale trebuie garantate la nivel naţional prin acel fond de garantare al creditelor care se creează la nivelul ministerului finanţelor. Acest fond, prin ordonanţa de urgenţă, în luna martie a fost transferat către plata TVA ului la proiectele pe fondurile europene în derulare deoarece marea majoritate a unităţilor administrativ teritoriale şi mă refer aici la comune, nu au posibilitatea de a plăti acest TVA”, a explicat acesta.
Tocmai, primarul a venit ulterior în Consiliu Local şi a supus aprobării un proiect ce presupune accesarea unui credit furnizor. Tot în cadrul declaraţiilor sale, aflăm că nu are în intenţie să acceseze fonduri europene pe noile măsuri pentru că nu ar putea accesa decât maxim 1 milion de euro. Mai mult primarul a declarat că drumul nu ar costa 7 milioane de euro cum a tot spus în presă ci că la finalul lucrărilor, ar costa undeva la 4 milioane euro. Ar fi o premieră, nicăieri estimările făcute nu au obţinut diferenţe atât de mari.
Desigur, pe parcursul discuţiei situaţia începe să se schimbe, primarul a amintit de drumul de macadam realizat despre care spune că anul viitor îşi doreşte să îl asfalteze în cazul în care nu reuşeşte să atragă niciun fond pentru „centură”.
Până să vorbim de drumuri, primarul a lansat în presă multe aspecte legate de sensuri giratorii pe DN1, sisteme de semaforizare inteligente, benzi reversibile, dar nicio astfel de măsură nu este vizibilă. Sau poate nu vedem noi bine. Ele nu există şi în ce priveşte situaţia legată de sensurile giratorii am mai arătat răspusul celor de la CNADNR. Apoi despre semafoarele inteligente, este un proiect multianual deci nu îl vom vedea prea curând, iar benzile reversibile, un praf în ochi.
Primarul a mai spus că cei care nu suportă situaţia din trafic folosec drumul de macadam, dar cert este că nu prea suportă cheltuielile pentru reparaţia maşinilor din moment ce pe DN1 situaţia nu e schimbată. Nu e clar că oamenii nu vor să îşi distrugă maşinile pe macadam?
Până la sfârşitul emisiunii aflăm că de fapt acest drum de macadam este varianta de ocolire spre Cluj-Napoca şi că putem uita de aşa-numita „centură”. O întrebare simplă şi un răspuns la fel au făcut ca ceaţa din emisiune să dispară. În ce priveşte cel mai mare eşec al său în acest mandat, primarul a spus:
„Faptul că n-am asfaltat varianta de ocolire. Nu că nu am realizat-o. Că nu am asfaltat-o”.
[…] Adio „centură”. Floreştenii rămân cu macadamul. Cum s-a pierdut primarul din Floreşti în c… […]
[…] pentru că floreştenii erau deja revoltaţi de starea traficului din comună, primarul se spală repede pe mâni cu un macadam pe care locuitorii îl folosesc doar în cazuri […]
[…] Primarul din Floreşti ascunde adevărul floreştenilor şi îi amăgeşte cu promisiuni […]
[…] Primarul din Floreşti ascunde adevărul floreştenilor şi îi amăgeşte cu promisiuni […]