Prin intermediul proiectului „Functionarul electronic 2.0” institutiile partenere vor asigura dezvoltarea si modernizarea Serviciului Public de Ocupare prinimplementarea unui Sistem self-service (Info-touch si platforma Web) la nivelul a 9 Agentii Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca din 6 regiuni de dezvoltare (Arad, Bistrita-Nasaud, Constanta, Gorj, Olt, Maramures, Mures, Prahova si Satu-Mare) si extinderea acestui sistem la nivelul AJOFM Cluj, unde a fost deja dezvoltat si utilizat in activitatile destinate ocuparii. Noul sistem dezvoltat va avea 2 componente active – Platforma web adaptata mediului online si Platforma Functionarul electronic varianta Infochiosc/info-touch, precum si o noua facilitate gazduita de aceeasi platforma, destinata gestionarii cursurilor de formare profesionala.
Totodata, proiectul isi propune specializarea si perfectionarea personalului SPO implicat in furnizarea serviciilor de ocupare moderne si inovatoare, instruirea personalului SPO in vederea aplicarii in mod profesionist a unor masuri adaptate permanent la cerintele si caracteristicile pietei muncii actuale locale si regionale.
Implementarea tuturor acestor masuri vizeaza, in fapt, cresterea calitatii, accesibilitatii si diversificarea serviciilor de ocupare furnizate beneficiarilor, persoane fizice aflate in cautarea unui loc de munca si persoane juridice, contribuind, in acest mod la cresterea gradului de ocupare si de reintegrare pe piata muncii.
Beneficiarii reali ai sistemelor dezvoltate in cadrul proiectului vor fi entitatile economice si persoanele aflate in cautarea unui loc de munca din judetele la nivelul carora se implementeaza activitatile proiectului, carora li se adreseaza actiunile si serviciile propuse.Mai mult decat atat, cetatenii romani aflati pe teritoriul tarii precum si in afara granitelor tarii vor avea acces on-line la informatiile transmise prin intermediul platformei web, fapt care, se spera, va conduce la mobilizarea si dezvoltarea pietei muncii nationale.