Guvernul Ponta se ține de cuvânt și mai face un pas în dezvoltarea infrastructurii din Transilvania și județul Cluj, prin finalizarea procedurii de licitație privind atribuirea contractelor aferente autostrăzii Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureș, proiectele având ca sursă de finanțare fondurile europene nerambursabile.
„Zona Turda – Câmpia Turzii va deveni un nod de autostrăzi în inima Transilvaniei,autostrăzile Turda-Sebeș și Transilvania tranzitând-o.
Cu siguranță avem parte de unul dintre cele mai serioase proiecte guvernamentale de dezvoltare a infrastructurii de după Revoluția din 1989, având în vedere cei peste 230 de km de autostradă inaugurați în ultimii doi ani, lucrările din prezent, cât și asigurarea de finanțare pentru viitoarele proiecte” a declarat dl. Remus Lăpușan, președintele PSD Cluj.
Cine sunt constructorii?
Compania austriacă Stabag și firma românească Straco Grup va proiecta și construi două tronsoane din autostradă:
– Secțiunile Ogra (județul Mureș)- Câmpia Turzii (județul Cluj) , lotul 2, în lungime de 17,9 kilometri, costă 397,7 milioane lei, fără TVA, durata de execuție fiind de un an și patru luni.
– Ungheni (județul Mureș )- Ogra, lotul 2, are o lungime de 10,105 km, costă 251,3 milioane de lei, fără TVA, urmând să fie executat într-un an.
Tot Straco Grup va proiecta și executa încă 15,7 km din proiect (Secțiunea 2A, Orga-Câmpia Turzii, lotul 3), în asociere cu firmele Specialist Consulting și Total Road, în valoare de 279,7 milioane de lei, fără TVA, durata execuției fiind de un an și patru luni.
Tronsonul Târgu Mureş – Ungheni, plus un drum de legătură, CNADNR a fost câştigat de asocierea dintre firmele Lemacons, Vega 93 şi Arcada Company,valoarea contractului fiind de 179,78 milioane de lei fără TVA pentru 9,2 km (din care 4,7 km drumul de legătură), durata execuţiei fiind de un an.
Proiectarea şi execuţia tronsonului Ogra – CâmpiaTurzii, lotul 1, a fost câştigată de firmele Geiger Transilvania şi Wilhelm Geiger, un proiect în valoare de 55,8 milioane de lei, fără TVA, având lungimea de 3,6 km şi o durată de execuţie de un an şi patru luni.
După expirarea termenului legal privind depunerea contestaţiilor la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, CNADNR va putea semna contractele cu respectivii constructori.
Foto: Arhiva Cluj24h.ro