Succes clujean la București

Retro L’amour

Aduce în BTarena o adevărată sărbătoare a muzicii din anii ’80 și ’90, în zilele de 5 și 6 decembrie. Festivalul va reuni unele dintre cele mai iubite nume ale muzicii retro.

concert dr alban, cluj24h.ro, știri din cluj, retro lamour, bt arena, paula seling, bilete retro lamour, cluj24h

IMG_0376Producătorii şi artizanii clujeni prezenţi la prima ediţie a „Târgului de Florii”, organizat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Asociaţia „Produs de Cluj”, la Bucureşti, au impresionat vizitatorii prin calitatea şi originalitatea mărfii expuse.

Indiferent că a fost vorba despre produse artizanale, respectiv costume populare, sculpturi în lemn, bijuterii hand-made sau bucate preparate după reţete din străbuni, oferta clujenilor a fost apreciată, mii de bucureşteni achiziţionând carne, lactate, gemuri, miere de albine, sucuri, siropuri naturale şi uleiuri presate la rece.

IMG_0330Unul dintre punctele de atracţie ale târgului au fost spectacolele folclorice oferite zilnic de artiştii clujeni, care au prezentat dansuri populare şi obiceiuri specifice zonei Clujului.

La această primă ediţie a târgului au fost amenajate 18 standuri ale producătorilor din Cluj, expozanţii fiind mici întreprinzători privaţi care dezvoltă afaceri de familie şi nu sunt suficient de puternici din punct de vedere financiar pentru a se promova singuri. Prezenţa lor la eveniment a fost susţinută de Asociaţia „Produs de Cluj”, entitate nonprofit înfiinţată din iniţiativa Consiliului Judeţean Cluj şi care beneficiază constant de sprijinul forului administrativ clujean.

Prezent la deschiderea oficială, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a apreciat faptul că expozanţii au prezentat produse de bună calitate şi că tradiţia locală este respectată de actualele generaţii.

DSC02126Asociaţia „Produs de Cluj” a luat fiinţă la sfârşitul anului 2010, fondatori fiind Consiliul Judeţean Cluj, Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Cluj şi Agro Transilvania. Concomitent, fondatorii şi-au propus să sprijine turismul şi să promoveze excelenţa în domeniul agriculturii şi al meşteşugurilor tradiţionale. Evenimentele organizate de asociaţie sunt destinate tuturor producătorilor şi meşterilor populari clujeni care desfăşoară o activitate economică, dar nu au suficientă putere financiară pentru a realiza campanii de promovare.

DSC02022De la înfiinţare şi până în prezent au fost organizate 34 de târguri, în oraşele judeţului Cluj, Bistriţa-Năsăud, Zalău, Baia Mare, dar şi peste hotare, la Zakopane, regiunea Malopolska din Polonia, la Târgul European de Produse Tradiţionale, Londra, în luna martie 2013, la târgul Internaţional de produse alimentare şi băuturi – IFE (International Food & Drink Event, Strasbourg, la a XXV-a Sesiune a Congresului Autorităţilor Locale şi Regionale al Consiliului Europei în octombrie 2013, dar şi în Valea Timocului. În luna ianuarie a acestui an, Asociaţia a participat cu stand propriu la Expoziţia Internaţională „Grune Woche” („Săptămâna Verde”), de la Berlin.DSC02094

Pentru a promova valorile locale cât mai eficient, Asociaţia „Produs de Cluj” a participat cu stand propriu la evenimente expoziţionale de anvergură cum ar fi Etno Rustica, Agraria sau Indagra.

Articole Noi