Consilierul judeţean, Remus Lăpuşan a comentat situaţia de la Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” şi spune că acesta a primit cei mai mulţi bani din partea Consiliului Judeţean Cluj. Mai mult, Remus Lăpuşan cere explicaţii.
“Eu nu mă simt tocmai în regulă pentru că acolo în ultimii ani de zile la Consiliul Judeţean au fost foarte multe eforturi făcute pentru ca aeroportul să se extindă, să aibă pistă nouă, să meargă mai departe şi cred că toţi cei care în acest moment aruncă cu noroi către Consiliul Judeţean ar trebui să ştie nişte lucruri foarte clare. Deocamdată, dacă luăm cifrele din ultimii ani de zile, Consiliul Judeţean a avut ca şi prioritate numărul unu dezvoltarea Aeroportului Internaţional “Avram Iancu” din Cluj şi este un lucru care se dovedeşte prin cifre”, a spus Remus Lăpuşan.
Mai exact, conform statisticii oferite de către consilierul judeţean PSD, în ultimii trei ani de când este consilier judeţean, aeroportul a primit în 2012 suma de 68 milioane de lei, în 2013 a primit 80 de milioane de lei, iar în 2014 până în acest moment, aeroportul a primit 44 de milioane, toţi banii mergând către investiţii precum reţele de terminale plecări pasageri, terminale sosiri pasageri, pistă decolare/aterizare, proiect TNT şi exproprieri.
„Mie nu mi se pare corect, având în vedere faptul că , Consiliul Judeţean a făcut atât de mari eforturi pentru a susţine aeroportul să vină cineva de la aeroport să spună că nu susţine, nu face. Vreau să vă asigur că aşa cum am făcut-o până acum o să o facem şi în continuare. Singura chestiune este că nu vom mai merge pe bună credinţă. Mie mi s-a părut că cineva a profitat de buna credinţă a Consiliului Judeţean şi a consilierilor judeţeni”, a mai adăugat consilierul judeţean.
Trei întrebări de baraj pentru reprezentanţii Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj.
Remus Lăpuşan aşteaptă răspunsuri din partea reprezentanţilor de la aeroport la 3 întrebări. Acesta a cerut lămuri de la Cosniliul Judeţean şi nu a primit răspunsuri.
- Vrem să ştim exact care sunt datoriile aeroportului la această dată. O sumă exactă, defalcată pe lucrări şi firmele cărora datorează aceste sume.
- S-au încheiat mai multe acte adiţionale la lucrarea de construire a pistei, se vorbeşte de 26 de acte adiţionale. Care sunt motivele şi cu acordul cui s-au aprobat aceste acte adiţionale că în Consiliu Judeţean nu s-a votat aşa ceva niciodată.
- Iniţial, contractul prevedea să se facă plata în 3 ani de la recepţionarea lucrărilor. Ulterior, a fost modificat prin act adiţional şi vrem să ştim cu acordul cui s-a făcut asta şi de ce.
„Indiferent că sunt proteste sau alte tipuri de discuţii situaţia nu poate fi adusă la zi decât prin exercitarea unor acte administrative. Toate informaţiile trebuie puse pe masă, analizate şi la sfârşit să se dea un aviz. Ar trebui ca la tot ce s-a lucrat la pistă până în acest moment să avem o expertiză tehnică. Până nu există un lucru clar, nimeni nu îşi va asuma plata acestor datorii”, a spus Remus Lăpuşan.
Alin Tişe să explice actele adiţionale încheiate în mandatul său de preşedinte al Consiliului Judeţean
„Public îi cer domnului Tişe, pentru că a fost preşedinte de Consiliu Judejean, să ne spună dacă a avut cunoştinţă de faptul că au fost încheiate acte adiţionale şi în perioada în care domnia sa a fost preşedinte şi de ce s-au încheiat respectivele acte adiţionale”.
Remus Lăpuşan: „Ciceo să demisioneze. Nu poate fi şi preşedinte al consiliului de administraţie şi director general al aeroportului”
„Domnul director Ciceo trebuie să demisioneze din funcţia de membru din consiliul de administraţie şi preşedinte de consiliu de administraţie şi să avem două entităţi care să se poată verifica una pe cealaltă. Consiliul de administraţie să îşi facă treaba. Nu se poate să fii si preşedinte şi director general al aeroportului că aşa nu îşi justifică existenţa consiliul de administraţie”.