UPDATE: Primăria Floreşti instalează un nou server pentru a încasa mai bine banii cetăţenilor, dar site-ul de informare al instituţiei e varză

site primaria florestiReprezentanţii Primăriei comunei Floreşti au transmis astăzi, un comunicat de presă prin care le aduce la cunoştinţă cetăţenilor că urmează să instaleze un server la serviciul de taxe şi impozite locale însă site-ul instituţiei care ar trebui să îi informeze pe cetăţeni lasă de dorit.

“Este vorba de instalarea unui server nou, care va permite o mai bună funcționare a sistemului informatic, mai ales la capitolul taxe și impozite. Concret se va unifica baza de date a persoanelor fizice cu cea a persoanelor juridice și se vor accesa mult mai ușor contribuabilii și situația bunurilor declarate spre impozitare. Din păcate este o operațiune complexă, care necesită timp și nu se poate lucra în paralel pe sistemul vechi o dată cu instalarea celui nou. Imediat după punerea în funcțiune, sigur joi 8 ianuarie sau posibil chiar miercuri 7 ianuarie, vom avea posibilitatea de a înacasa și mai bine taxele și impozitele și de a depista mult mai rapid și mai exact pe cei ce se sustrag de plata acestor contribuții. Nu mi se pare corect ca o mare parte din floreșteni să își achite taxele și o altă parte să nu plătească”, a declarat primarul comunei Florești.

Bun, toţi suntem de acord: fiecare trebuie să îşi plătească taxele şi impozitele. Numai că cetăţenii nu au doar obligaţii, au şi dreptul să fie corect informaţi şi mai ales cu informaţia la zi.

Dacă ne uităm pe site-ul instituţiei, acesta conţine câteva informaţii de bază şi fără să luăm în calcul alte câteva categorii perfect goale, nu putem să nu observăm de exemplu că anunţurile celor 3 etape de deratizare, după un întreg circ la nivel naţional, nu au fost făcute niciodată pe site-ul Primăriei. De altfel, cetăţenii s-au plâns şi de modul în care au fost „anunţaţi” că Noul PUG al comunei se află în dezbatere publică. Şi deşi primarul spunea la ultima şedinţă că este în dezbatere de aproape un an şi jumătate (VIDEO AICI), anunţurile făcute pe site datează începând cu anul 2012, astfel că la fiecare comunicat, pentru fiecare pas mărunt făcut, cetăţenii au fost înştiinţaţi că îşi pot trimite sugestiile la o adresă de email. Această activitate a reprezentat pentru primăria Floreşti dezbaterea publică, căci vreo întâlnire cu cetăţenii nu s-a făcut, şi mai ales în aşa fel încât cetăţenii să afle de ea. Iar pentru o mai bună informare (pe site-ul instituţiei nu apare), poate fi consultat

Ordin nr. 2701/2010 – informarea si consultarea publicului în care la articolul 28 unde spune aşa:

Art. 28. – Informarea si consultarea publicului asupra propunerilor de PUG se fac astfel:

a) autoritătile administratiei publice locale initiatoare ale planului informează publicul prin următoarele activităti simultan:

1. publică cel putin pe propria pagină de internet anuntul cu privire la posibilitatea, modul si perioada, locul si orarul în care se pot consulta documentele complete ale propunerilor si transmit observatii la sediul autoritătii competente pentru aprobarea finală a PUG în termen de maximum 45 de zile calendaristice de la data ultimului anunt, precum si obiectivele, data, locul de desfăsurare, ora de începere si durata estimată a dezbaterii publice care are loc la minimum 20 de zile de la data ultimului anunt;

2. afisează anuntul de mai sus si propunerile însotite de explicatii succinte, scrise si desenate, într-un limbaj nontehnic, pe o perioadă de cel putin 30 de zile, la sediul propriu si în alte locuri special amenajate;

3. trimit în scris către factorii interesati identificati anuntul publicat, cu cel putin 15 zile înainte de data dezbaterii publice;

b) autoritătile administratiei publice locale consultă publicul asupra propunerilor prin cel putin următoarele activităti:

1. pun la dispozitia publicului, pentru consultare, prima versiune a propunerilor pe durata a cel putin 45 de zile;

2. expun materialele grafice cu explicatii formulate într-un limbaj nontehnic, pe durata a cel putin 45 de zile, într-un spatiu special amenajat si cu posibilitatea colectării în scris a observatiilor cetătenilor;

3. pregătesc, organizează si conduc o dezbatere publică cu privire la propuneri;

c) autoritătile administratiei publice locale informează publicul cu privire la rezultatele consultării, cel putin prin publicarea pe propria pagină de internet a observatiilor si sugestiilor publicului asupra propunerilor preliminare si a răspunsului la acestea, în termen de maximum 15 zile de la data dezbaterii publice;

d) consultarea publicului pe propunerile de plan se face înainte de transmiterea documentatiei pe circuitul legal de avizare.

Redacţia a solicitat imediat după primirea comunicatului o informare în baza legii 544/2001 cu privire la sumele investite pentru noul server de la serviciul de taxe şi impozite, căci  este dreptul cetăţenilor să ştie exact pe ce merg banii lor.

Cu siguranţă, floreştenii nu se vor supăra dacă actualizările de pe site-ul instituţiei s-ar face aşa cum se cuvine, nu doar din când în când şi nici dacă sunt afişate toate informaţiile necesare.

UPDATE: Sume alocate 

Într-un comunicat ulterior, Primăria Floreşti a transmis şi informaţiile legate de sumele investite. Încasarea taxelor şi impozitelor locale s-a reluat de astăzi, astfel că cetăţenii au liber la plătit taxe.

Serverul, achiziționat și pus în funcțiune conform reglementărilor în vigoare privind achizițiile publice a  costat 10.087,4 lei (inclusiv TVA), iar licențele de funcționare, inclusive cele specializate pentru servere, precum SQL, au fost în valoare de 6.299,2 lei, inclusiv TVA. Serverul esteunul de ultimă generașie, cu memorie RAM de 8Gb și capacitate HDD de 8 Tb.

 

 

 

 

Articole Noi