sâmbătă, decembrie 4, 2021

Made in RO: muzeul pop-up de publicitate și branduri românești revine la Cluj-Napoca.

Made in RO: muzeul pop-up de publicitate și branduri românești revine la Iulius Mall, între 1-14 octombrie, în cadrul unei expoziții-eveniment.

Mii de exponate vor introduce vizitatorii într-o călătorie nostalgică și plină de umor în ultimii 150 de ani de creație publicitară și mărci care au făcut istorie în viața cotidiană.

O colecție impresionantă dedicată mărcilor made in Cluj-Napoca!

Programul expozițional încheie formatul itinerant din acest an, o caravană care a cuprins:

Palas Iași (19-27 mai),

Iulius Town Timișoara (1-13 iunie) și, în final,

Iulius Mall Cluj-Napoca (1-14 octombrie).

Este a patra ediție a nonconformistului muzeu Made in RO.

Acesta este dedicat publicității și brandurilor românești, de care s-au bucurat deja peste 85.000 de vizitatori.

Va fi organizată și la Cluj-Napoca, în parteneriat și cu găzduirea Iulius Mall.

Programul de desfășurare între 1-14 octombrie 2021, orele 10.00-22.00. Intrarea este gratuită pentru public.  

În premieră, peste 2.500 de exponate.

Vizitatorii pot explora în premieră, peste 2.500 de exponate care spun povestea unor branduri celebre din viața de zi cu zi a mai multor generații.

Totul, într-un decor expozițional creativ și jucăuș. Este reconstruită la scară mică atmosfera din casele românilor din perioada interbelică și comunistă.

Dar și din magazinele care au născut atâtea povești amuzante, precum alimentara sau magazinul de electronice și electrocasnice. 

O colecție-cabinet de curiozități, care cuprinde, sub aceeași pălărie, „anunciuri” venite din alte timpuri.

O expunere de mărci naționale mai vechi și mai noi, precum:

șoșoni Mociornița,

ateliere de croitorie și încălțăminte interbelice,

motoretele Victoria sau Mobra,

apoi binecunoscutul Guban,

ciorapi Adesgo,

pastele de dinți Cristal și Kalodont,

locomotivele Malaxa,

Loteria Română,

CEC,

uleiul Luboil-Unirea,

Revistele Realitatea Ilustrată,

Dimineața și ale Oficiului Național de Turism,

săpunurile Pisica și Cheia,

lămpile Tungsram M.R.,

cosmeticele Farmec,

primele sticle de Pepsi-Cola și CI-CO sigilate,

fabrica de telefoane Standard,

PECO,

Dacia,

biscuiții Eugenia,

ciocolățica ROM,

mașinăriile de gătit Aragaz,

un ARO,

aspiratorul Ideal,

Danubiana,

Electronica și Tehnoton Iași,

bicicletele Pegas,

supele Supco,

magazinele Unirea și Victoria,

Brifcor,

apoi mărcile anilor ’90, care au anunțat sosirea capitalismului, și multe altele.

Made in Ro, publicitate, cluj24h

Exponatele ies din casele oamenilor și ajung piese de muzeu.

Muzeul Made in RO va aduce sub același acoperiș o expoziție principală prezentată ca o călătorie în timp.

Totul, într-o adevărată istorie vizuală a publicității românești și a mărcilor autohtone.

Este cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia și artefacte ale brandurilor iconice.

Totodată ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare și reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării.

Dar și textile, electronice și electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, mașini autohtone și multe alte surprize expoziționale din alte vremuri trecute.

Toate sunt produse dedicate industriei și brandurilor iconice din Cluj-Napoca.  

Selecția de lucrări de artă publicitară și obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade distincte: 

antebelic,

interbelic,

perioada comunistă și

întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – conţinând:

printuri (afişe, ziare, reviste),

cât şi obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum.

Asta, în decoruri autentice de epocă, prezentând o cronică fizică a memoriei economiei României.

În aceasta vom promova identitatea culturală și istorică a industriilor creative.

Publicitatea ca activitate în România.

Veți putea afla cum a apărut publicitatea ca activitate în România.

Ce cumpărau și consumau sau aveau prin locuințe românii în trecut?

De asemenea, ce era de bonton, dar și poveștile din spatele reclamelor și brandurilor naționale de altădată.

Marcăm astfel continuarea eforturilor de a crea primul muzeu de publicitate și branduri românești.

Un demers într-un tur al amintirilor, un proiect inițiat și organizat de Asociația ESCU, începând cu anul 2018.

cluj24h, expozitie publicitate, made in ro, iulius

Acest efort vine în continuarea misiunii de a înființa un muzeu permanent dedicat expunerii, documentării și digitizării elementelor patrimoniale legate de mărcile românești și de creațiile publicitare din ultimii 150 de ani.

Este adus un omagiu mărcilor și reclamelor autohtone ce au făcut istorie.

Fie că au rezistat testului timpului și s-au reinventat, fie că au dispărut cu totul.

Programul Made in RO deține și o componentă educativă pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalități și practicieni din domeniul comunicării, dar și publicul larg, nostalgic sau simplu amator al mărcilor naționale.

Mai multe informații interesante despre proiect se regăsesc pe website-ul oficial al muzeului – https://muzeulpublicitatii.ro/, precum și pe pagina de Facebook și Instagram.

Made in Ro: muzeu de publicitate și branduri românești este un proiect:

Inițiat și organizat de: Asociația Escu

Sponsorizat și cu găzduirea: Palas Iași, Iulius Town Timișoara, Iulius Mall Cluj-Napoca

Despre Asociația ESCU:

Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate.

Suntem o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară.

Principala noastră direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spatial public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar.

Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale.

În perioada 2015 – 2021, Asociația ESCU și-a dezvoltat portofoliul, în afara festivalului World Experience/Festivalul Ambasadelor (având deja 5 ediții), cu proiecte care se axează pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate/branding și educație culturală pe diverse tematici, respectiv Diplomatic Backstage Program, NATO Youth Academy, Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești, Cuvinte Ilustrate: povești românești pe bandă desenată, expozițiile România la Jocurile Olimpice și O scurtă istorie a amorului în România și Muzeul Generației Millennials.

Despre IULIUS:

Compania IULIUS este singurul dezvoltator și operator de proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experiență de peste 30 de ani în real estate și cu o prezență în patru mari orașe din țară – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava.

IULIUS deține un portofoliu de retail de peste 300.000 mp în două proiecte mixte de revitalizare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara) și 3 mall-uri regionale (Iulius Mall Iași, Iulius Mall Cluj-Napoca și Iulius Mall Suceava), spații vibrante care atrag peste 69 de milioane de vizitatori în fiecare an. IULIUS este un reper și pe segmentul office, operând 13 clădiri de birouri verzi, cu o suprafață totală de peste 152.000 mp,  în cadrul rețelei naționale United Business Center, unde își au sediul peste 60 de companii, cu peste 15.000 de angajați.

Proiectele IULIUS sunt concepte sustenabile, care se armonizează indentității comunităților din care fac parte și sunt singurele care integrează grădini ample, aducând natura în mijlocul orașelor, între oameni.

Citește mai multe din ”Divertisment”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Articole Noi