Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a decis astăzi, luni 08 septembrie 2014, prin Decizia 2500/272C10/2966 respingerea contestaţiei SC CIVITAS PROIECTARE SRL privind licitaţia de atribuire de către Comuna Floreşti pentru atribuirea “Servicii de proiectare faza PROIECT TEHNIC aferente realizării obiectivului de investiţie „ Drumul de legătură varianta sud, comuna FLOREŞTI, JUD CLUJ”.
Cităm din actul CNSC: “În baza prevederilor legale aplicabile, CONSILIUL NAŢIONAL DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR DECIDE: În temeiul art. 278 alin. (5) şi alin. (6) din OUG nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare, pentru considerentele evocateîn motivarea prezentei, respinge ca tardivă contestaţia formulată de SCCIVITAS PROIECTARE SRL în contradictoriu cu COMUNAFLOREŞTI şi dispune continuarea procedurii de atribuire. Împotrivaprezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare”.
Desigur, se pare că redacţia Cluj24h.ro a avut dreptate când a afirmat că se va face aproape mijlocul lunii septembrie până la soluţionare, rămâne acum să vedem ce se va întâmpla în viitor, căci dacă firma ce a contestat va decide să meargă mai departe, lucrurile se vor complica.
În perioada imediat următoare se va lua legătura cu SC Luca Way pentru a se demara lucrările (proiectarea).
Vă reamintim că la mijlocul lunii august UAT Floreşti a atribuit către SC Luka Way Bucureşti, care a depus o ofertă de preţ – 129.997 lei fără TVA şi grafic de execuţie 6 luni, licitaţia pentru “Servicii de proiectare faza PROIECT TEHNIC aferente realizării obiectivului deinvestiţie „ Drumul de legătură varianta sud, comuna FLOREŞTI, JUDCLUJ”.
La licitaţie au depus oferte şapte firme , patru din ele fiind din ClujNapoca.
1. SC ProCons Bucureşti: ofertă de preţ – 179.395 lei fără TVA; grafic deexecuţie 6 luni
2. SC Luka Way Bucureşti: ofertă de preţ – 129.997 lei fără TVA; graficde execuţie 6 luni
3. SC Maxi Design Bucureşti: ofertă de preţ – 194.400 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni
4. SC Civitas Proiectare Cluj-Napoca: ofertă de preţ – 97.680 lei fărăTVA; grafic de execuţie 6 luni
5. N.V. Construct Cluj-Napoca: ofertă de preţ – 208.041,10 lei fără TVA; grafic de exeecuţie 6 luni
6. Drumuri si Poduri Judeţene cluj: ofertă de preţ – 276.000 lei fără TVA;grafic de execuţie 6 luni
7. SC Euro Drum Cluj-Napoca în asociere cu SC Drumex Cluj-Napoca;ofertă de preţ – 285.000 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni.
Drumul de legătură dintre Floreşti şi Cluj Napoca ar urma să aibă 4,3 kilometri, inclusiv cu 2 bretele de legătură spre Metro şi Polus. Traseul va începe pe strada Cetăţii 1 şi, prin spate pe la Metro şi Polus va face joncţiunea, complet pe sol, fără viaducte, cu municipiul Cluj Napoca, în zona adiacentă depoului de tramvaie din Mănăştur, drumul Sfântul Ioan, urmând să existe 7 puncte de legătură cu DN1.
Pentru ca acest proiect să fie dus la bun sfârşit comuna Floreşti se va îndatora cu 7 milioane de euro. Potrivit primarului, pentru realizarea Centurii se va accesa un credit sau se va apela la o emisiune de titluri de stat, Floreşti, care are un grad de îndatorare ZERO, urmând să fie prima comună din România care accesează un asemenea instrument financiar.
La Floreşti, cea mai mare comună din ţară – cu o populaţie oficială depeste 20.000 de locuitori şi neoficial în jur de 33.000 de locuitori, unul din dezideratele locuitorilor este centura de sud, Floreşti-Cluj-Napoca (Mănăştur).
“În prezent, în Floreşti locuiesc peste 30.000 de persoane. Dimineaţa, între orele 06.00-08.30, potrivit măsurătorilor, în medie 14.000 de maşini parcurg DN1 – Avram Iancu, spre Cluj-Napoca, dintre care doar 2.000 intră în Floreşti. Restul sunt floreşteni ce merg spre Cluj-Napoca. Unica arteră de legătură a fost deja marcată la patru benzi, dar acest lucru nu este de ajuns pentru a decongestiona traficul!”, a spus primarul comunei Floreşti.
Poate o face pana la urma ca de promis o promite de trei ani. Si e mare nevoie de ea. Dar cu sisteme de semaforizare cum a ramas? Cu gradinita, cu toate celelate probleme din comuna? Mie nu prea imi place ideea ca ia imprumut. E o suma prea mare si apoi chiar o sa avem motive sa-l credem cand ne spune ca primaria nu are bani. Cum face el datorii pentru drum si apoi parking de 600.000de euro? Pai daca tot are banii astia nu mai bine asteapta parkingul si apoi ia un ia imprumut mai mic? E aiurea ce face omul asta, plus ca uita de exproprieri. Nu-mi miroase a bine, da de drum avem nevoie.