În urma unei solicitări adresate CNADNR pentru a afla despre situaţia proiectului de semaforizare, sensuri giratorii, proiectele Primăriei Floreşti privind fluidizarea traficul pe DN1, aflăm din răspunsul lor că instituţiile statului caută soluţii pentru a reduce numărul de accidente rutiere. Acestea au identificat „punctele negre” de pe acest drum naţional şi există chiar şi un proiect în desfăşurare la acest moment.
Astfel, dacă iniţial, primarul comunei Floreşti se plângea că nu îi sunt aprobate proiectele atât pentru sensuri giratorii cât şi sistemul de semaforizare inteligentă, astăzi aceste proiecte au primit avizele necesare şi sunt în desfăşurare.
Conform primelor iniţiative, Primăria Floreşti ceruse avizarea sensurilor giratorii, în mai multe locaţii. Despre asta am scris AICI, unde au cerut sens giratoriu, unde nu era posibil şi de ce nu au fost aprobate.
Cu toate acestea se încearcă ceva mai mult. Conform celor de la CNADNR, după ce au identificat „punctele negre”, se execută proiectul „Modernizarea infrastructurii privind siguranţa circulaţiei în sate lineare şi puncte negre: LOT 5: Tureni km 455+440-456+920, Vâlcele km 463+040 – 464+700, Floreşti km 482+420-487+680, Gilău km 492+260-497+300, Paniceni km 511+820-513+280, Oşorhei km 618+900-622+300”.
Ca urmare a numărului ridicat de accidente pe drumul naţional DN 1, au fost evaluate riscurile privind siguranţa circulaţiei.
Studiile elaborate de CNADNR SA în baza informaţiilor comunicate de Inspectoratul General al Poliţiei Rutiere au condus la identificarea „punctelor negre” şi a măsurilor ce se impun pentru reducerea riscului de accidente datorate atât traficului rutier cât şi pietonal din zona drumului.
La momentul actual, se află în derulare contractul de execuţie de lucrări „Modernizarea infrastructurii privind siguranţa circulaţiei în sate lineare şi puncte negre: LOT 5: Tureni km 455+440-456+920, Vâlcele km 463+040 – 464+700, Floreşti km 482+420-487+680, Gilău km 492+260-497+300, Paniceni km 511+820-513+280, Oşorhei km 618+900-622+300”. Antreprenorul general al lucrărilor este firma S.C. Antepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj S.A., consultantul pe lucrare este Asocierea AECOM Ingenieria S.R.L. / PRIMACONS Group S.R.L., şi proiectantul de specialitate fiind EPTISA Internaţional.
Termenul de execuţie al contractului este de 24 de luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanţie a lucrărilor, au spus reprezentanţii CNADNR pentru Cluj24h.ro.
Lucrările derulate în zona localităţii Floreşti km 482+420 – km 487+680, constau în:
– reamenajarea intersecţiei pentru accesul la magazinul METRO;
– amenajarea de insule pentru dirijarea circulaţiei;
– insula la trecerea de pietoni de la km 483+690;
– piste de biciclişti separate de partea carosabilă sau marcaje corespunzătoare la intersecţia cu drumurile laterale;
– treceri de pietoni suplimentare cu insule la km 484+060, km 484+445, km 485+000, km 485+360, km 485+720, km 485+985, km 486+170, km 486+365 şi km 486+715;
– amenajarea intersecţiei giratorii de la km 485+810;
– o buclă de întoarcere cu insulă şi bandă de stocare la km 487+430;
– insulă de intrare la km 487+530.
Aşa că, un proiect mai amplu este prevăzut, numai că nu ştim deocamdată, când ajunge efectiv pe raza comunei Floreşti.
Lucrările la acest obiectiv sunt derulate în baza Autorizaţiei de Construire nr. 026/21.05.2015 emisă de Ministerul Transporturilor. Ordinul de Începere a lucrărilor a fost emis în data de 11.05.2015.
Pentru obţinerea autorizaţiei de construire au fost obţinute în prealabil toate avizele şi autorizaţiile, inclusiv Certificatul de urbanism nr. 404/18.07.2013 eliberat de Consiliul Local Floreşti şi Acordul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Cluj – Serviciul Rutier nr. 666.789/C.A./03.03.2015 pentru lucrările proiectate în comuna Floreşti, judeţul Cluj, au mai spus reprezentanţii CNADNR.
[…] Atenție! Val de spargeri în Florești! […]
[…] Lucrările de pe lotul 5 includ, de exemplu, amenajarea de intersecţii, sensuri giratorii, treceri de pietoni cu insule sau de piste pentru biciclişti, conform relatărilor din presa clujeană din 2015. […]