Abuz împotriva copiilor: a devenit operațional la nivelul județului Cluj numărul unic, 119 unde pot fi sesizate cazurile de abuz împotriva copiilor.
Acest serviciu de telefonie a fost înființat în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (D.G.A.S.P.C.) Cluj.
Instituția se află sub autoritatea Consiliului Județean, iar numărul a devenit operațional miercuri, 5 ianuarie 2022.
Este un nou serviciu al instituției, unic la nivel național, destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor.
Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj:
„119 a devenit, de astăzi, funcțional la Cluj.
Siguranța și bunăstarea copiilor trebuie să reprezinte valori absolute.
Sfătuiesc toți minorii și persoanele adulte din județ să apeleze cu încredere numărul unic în cazul în care sesizează orice fel de abuz împotriva copiilor.
Indiferent de calitatea pe care o au.
Personalul D.G.A.S.P.C. Cluj este instruit și pregătit pentru a prelua orice sesizare și pentru a o rezolva.
În caz contrar, va redirecționa către autoritățile competente, după caz, în funcție de gravitatea și nivelul de intervenție pe care îl presupune”.
Abuz împotriva copiilor: ce fel de sesizări pot fi făcute?
Prin apelarea numărului unic 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, vor putea fi raportate toate cazurile de:
abuz,
exploatare,
neglijare și forme de violență asupra copiilor, inclusiv bullying.
Mai exact, toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.
Numărul 119 funcționează în regim de permanență, fiind disponibil continuu, 24/24h, 7 zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale.
Apelurile efectuate sunt gratuite, ele urmând a fi înregistrate și păstrate pentru o perioadă de 6 luni.
De asemenea, toate apelurile vor fi identificabile din punct de vedere geografic.
La nivelul județului Cluj dispeceratul acestui serviciu telefonic funcționează în cadrul D.G.A.S.P.C..
Este deservit de personal calificat și instruit, care urmează proceduri de lucru standardizate la nivel național.
DGASPC – pregătită să preia sesizări și să intervină în teren.
De asemenea, echipamentele tehnice deja instalate de către Serviciul de Telecomunicații Speciale permit preluarea tuturor apelurilor.
Asta, în ordinea apelării, existând sistem de așteptare și înregistrare a numerelor de telefon, astfel încât apelanții pot fi re-sunați dacă apelul nu a putut fi preluat sau dacă e nevoie de informații suplimentare.
Totodată, D.G.A.S.P.C. Cluj dispune și de o echipă mobilă care poate interveni în teren pentru verificarea sesizărilor înregistrate.
Citește mai multe „Informații Utile”.
[…] Citește și: 119, numărul unic pentru sesizarea cazurilor de abuz împotriva copiilor. […]