marți, iulie 5, 2022

Numărul 119 pentru abuz împotriva copiilor a fost apelat de 57 de ori la Cluj.

Numărul 119 pentru abuz împotriva copiilor a înregistrat după două săptămâni de la implementare, 57 de apeluri la Cluj.

O analiză a activității derulate de noul serviciu de call center pentru cazurile de abuz împotriva copiilor – 119 a fost realizată.

Aceasta a fost realizată de:

Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe,

conducerea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (D.G.A.S.P.C.) Cluj.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj:

„În ceea ce ne privește, am asigurat cadrul și dotările necesare pentru ca acest serviciu să poată funcționa optim.

Ceea ce ne dorim este ca numărul unic 119 să fie cunoscut de cât mai mulți clujeni.

Astfel, copiii să aibă o șansă în plus la o copilărie normală”.  

Numărul 119 pentru abuz împotriva copiilor a fost apelat de 57 de ori.

Pe parcursul primelor două săptămâni de funcționare în cadrul D.G.A.S.P.C. Cluj a dispeceratului acestui serviciu telefonic, au fost recepționate 57 de apeluri.

Marea majoritate a problemelor semnalate sunt deja soluționate.

În același timp, trei dintre aceste cazuri, din care două legate de cerșetorie și unul referitor la violență în școală, sunt în curs de a fi soluționate de către specialiști.

Cele mai multe apeluri, 83,4% dintre acestea, au provenit de la persoane adulte, restul de la minori și profesioniști din domeniul social.

În ceea ce privește problemele soluționate, cele mai multe au vizat abuzul sexual, respectiv cel emoțional.

Totodată, au existat apeluri care au semnalat nevoia acordării de consiliere psihologică.

Au existat și două apeluri care au impus intervenția echipei mobile pentru verificarea, la fața locului, a stării de fapt sesizate.

Având în vedere noutatea acestui număr telefonic unic la nivel național, au existat și o serie de apeluri care nu au făcut obiectul de activitate Tel Verde 119.

Mai exact, au fost apeluri efectuate în mod eronat. Au fost datorate, în special, curiozității legate de modul în care funcționează serviciul.      

Reamintim, apelarea numărului 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, pot fi raportate, în regim non-stop:

toate cazurile de abuz,

exploatare,

neglijare și

forme de violență asupra copiilor, inclusiv bullying, 

respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.

Citește și: 119, numărul unic pentru sesizarea cazurilor de abuz împotriva copiilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Articole Noi