Preşedintele interimar PSD Cluj-Napoca, Aurelia Cristea: „Emil Boc îşi bate joc de nervii şi de banii clujenilor, acceptând modul deficitar în care se reabilitează Calea Turzii”
Emil Boc îşi bate joc de nervii şi banii clujenilor, aceasta este concluzia la care a ajuns preşedintele interimar al PSD Cluj-Napoca, Aurelia Cristea. Aceasta a semnalat că modul deficitar în care se reabilitează Calea Turzii va cauza blocaje interminabile de circulaţie şi va îngreuna intrarea şi ieşirea din municipiul Cluj-Napoca. Mai mult, spune Aurelia Cristea, calea de acces în municipiu ar trebui să vină în întâmpinarea titulaturii de oraş prietenos cu turiştii. Din păcate, acest titlu li se potriveşte doar clujenilor, nu şi administraţiei municipale.
„În şedinţele Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism, domnul primar Emil Boc le impune clujenilor, persoane fizice sau agenţi economici, să respecte prevederile noului PUG. Totuşi, de la această “regulă de aur” a urbanismului clujean sunt exceptate tocmai firmele care realizează lucrări importante pe domeniul public. Şi sunt plătite din banii clujenilor. Mă refer aici la reabilitarea şoselei Calea Turzii, cea mai importantă cale de acces în oraş. Emil Boc fie nu ştie cum arată în proiectul noului PUG această cale de acces, fie pur şi simplu nu-i pasă că Primăria cheltuieşte bani pe o lucrare neconformă, care va da multă bătaie de cap clujenilor. E o bătaie de joc”, a arătat liderul PSD Cluj-Napoca.
Cristea a menţionat că, potrivit planşelor afişate chiar pe site-ul Primăriei, Calea Turzii ar trebui să aibă 3 benzi de circulaţie pe sens, precum şi piste de biciclete, amenajate. Cu toate acestea, firma Diferit, care a făcut proiectul tehnic şi realizează execuţia lucrării, a prevăzut şi asfaltat doar câte două benzi de circulaţie pe sens şi nu a amenajat piste de biciclete. „Nu este prima dată când PSD Cluj-Napoca semnalează această situaţie. Până acum Emil Boc nu a catadicsit să răspundă. Eu îi urez mult succes pentru când va trebui să explice clujenilor de ce Calea Turzii e mereu blocată, de ce staţiile de autobus gâtuiesc circulaţia, de ce nu există pistă de biciletă şi de ce s-au plătit atâţia bani pe un proiect greşit”, a încheiat Aurelia Cristea.
Potrivit noului PUG, Calea Turzii este considerată zonă I.A. Potrivit proiectului, aceasta ar trebui să aibă 3 benzi de circulaţie pe sens, pistă de biciclete şi un culoar despărţitor între benzile de circulaţie. În acest moment, proiectul tehnic realizat şi executat de firma Diferit nu respect aceste reglementări.