Redacţia cluj24h.ro a primit în cursul zilei de astăzi un DREPT LA REPLICĂ din partea edilului comunei. Redacţia îi mulţumeşte pentru răspunsul oferit pentru o scurtă întrebare din finalul unui articol publicat cu o seară înainte. Dat fiind faptul că pe adresele de email ale instituţiei precum şi cea personală a primarului au fost înaintate mai multe solicitări în baza legii 544, la care nu s-a primit un răspuns până acum, ne declarăm onoraţi de acest răspuns. Redăm în cele ce urmează întreaga replică a primarul comunei.
D R E P T L A R E P L I C Ă
În virtutea reglementărilor în vigoare şi a deontologiei profesionale, vă solicităm să publicaţi atât în instituţia de presă a dvs cât şi pe canalele social media unde a fost promovat de redacţia dvs articolul de presă, următorul “Drept la replică” referitor la articolul “Floreşti: Canalizarea…”parfum de fericire“ – Posted by Redacție On July 30, 2014.
În primul rând, serviciul public de apă canalizare din Florești este administrat şi exploatat de Compania de Apă Someş S.A. şi nicidecum de Primăria Floreşti. De altfel, pe facturile de apă canal scrie clar Compania de Apă Someş S.A.. Aceste facturi sunt emise de Compania de Apă Someş S.A. şi se plătesc către Compania de Apă Someş S.A. Este normal şi logic ca o sesizare privind “apă canal”, “electricitate”, “gaz”, “CATV” să se facă către furnizorul respectiv de servicii.
Nefiind vorba de judecăţi de valoare ci de întrebare directă, vă răspundem că locuitorii din zona Gheorghe Doja merită o sistematizare a zonei, lucru care va începe cu un parking, iar pentru toţi floreştenii avem în derulare proiecte precum: Centura de Sud Floreşti-Mănăştur, creare stație SMURD, construire grădiniţă, construire liceu, translatare cabluri aeriene în subteran şi reabilitare/realizare trotuare pe Avram Iancu, asfaltarea/modernizarea ultimelor străzi nereabilitate din Floreşti, realizare sistem semaforizare inteligentă pe Avram Iancu, realizare parc lângă terenul sisntetic strada Stradionului, iar pentru pensionari gratuitate pe mjloacele de transport în comun.
În articol este prezentată o sesizare fără număr de înregistrare, fără înscris că aceasta ar fi ajuns la vreun decident din primăria Florești sau că ar fi fost înregistrată. Afirmaţia „noi nu avem cu cine vorbi la Primărie” este una falsă. Primăria Floreşti are aproape o sută de angajați în slujba cetăţeanului, Serviciul Poliţiei Locale are o linie telefonică deschisă sesizărilor, iar primarul comunei Floreşti are săptămânal program de audienţe.
În ciuda faptului că Primăria Floreşti nu are atribuţii legale privind serviciul public de apă canalizare administrat şi exploatat de Compania de Apă Someş S.A, în această dimineață, 31 iulie 2014, la faţa locului s-a aflat deja o echipă a Primăriei Floreşti şi, de asemenea, se va întocmi o notificare către Compania de Apă Someş S.A.
Nu în ultimul rând ne exprimăm dezamăgirea că, în ciuda celor stipulate de deontologia profesională, de recomandările APPC şi a tuturor organizaţiilor de jurnalişti, articolul cu pricina nu conţine şi punctul de vedere al celor acuzaţi, adică Primăria Floreşti şi RA Apă Canal.
Florești, Primar,
31 iulie 2014 Horia ȘULEA