Primul festival de street food din România, Street Food Festival a închis ușile bucătăriei duminică seara cu un succes pe măsură. Peste 40.000 de mâncăcioși au încercat rețetele festivalului și s-au bucurat de cele 4 zile de bunătăți și activități culinare.
În perioada 7 – 10 Iulie, Street Food Festival, eveniment prezentat de Home Garden, a luat cu asalt Aleea Stadionului din Cluj-Napoca și a bucurat gurmanzii din întreaga țară și turiștii prezenți în Transilvania cu peste 200 de preparate și o sumedenie de activități. Publicul prezent la festival s-a declarat extrem de încântat de evenimentul care a debutat la Cluj-Napoca și în același timp nerăbdător să guste din preparatele următoarelor ediții.
Street Food Festival a reușit să devină un eveniment apreciat încă de la debut, dovadă fiind numărul mare de festivalieri, dar și experiențele create. Publicul de toate vârstele alături de bucătari, vendori și artiștii invitați în festival au reușit să creeze o atmosferă de excepție care s-a încadrat perfect în peisajul de pe Aleea Stadionului. Animalele de companie au fost de asemenea nelipsite și s-au bucurat alături stăpânii lor de un weekend prelungit de bunătățuri. Evenimentul a fost unul lipsit de incidente, cei peste 40.000 de gurmanzi demonstrând că în bucătărie disciplina este ingredientul de bază al unui Street Food Festival reușit.
“Am ajuns la finalul primei ediții de Street Food Festival din România. Gurmanzii ne-au întrecut așteptările și ne-au demonstrat că merită să dezvoltăm un astfel de eveniment nișat, pe gustul lor. Chiar dacă am început cu un simplu concept acum 2 ani și cu o poftă de a crea un Street Food Festival la Cluj-Napoca, azi sunt extrem de mulțumit că pot să spun că am adus peste 40.000 de gurmanzi pe Aleea Stadionului. Au fost multe luni de muncă și multe planuri și idei, dar rezultatul final a întrecut orice așteptări. Peste 50 de vendori au gătit la foc continuu de dimineață până seara peste 200 de rețete de mâncăruri și băuturi. Am avut peste 20 de artiști și trupe internaționale care ne-au încântat la Festival Stage și o serie de filme care au fost difuzate la Culinary Cinema Outdoor și care s- au îmbinat perfect cu atmosfera festivalului. Cifrele nu se opresc aici, vom dezvălui mai multe pe website-ul și pagina noastră de facebook, dar până atunci doresc să mulțumesc tuturor celor care au avut încredere și au sprijinit echipa de gurmanzi de la Street Food Festival, de la sponsori la parteneri și autorități locale, la voluntari și echipa din organizare. Abia aștept să ne vedem la edițiile viitoare.” – Constantin Covaliu, General Manager Street Food Festival.
Cele 4 zile de Street Food Festival au fost presărate cu un decor ce a inclus 5 zone principale: Food Road (unde publicul a regăsit preparate din bucătăria asiatică, mexicană, canadiană, românească, nemțească, mediteraneană și italiană), Festival Stage (gazdă a peste 20 de momente artistice muzicale), Chill Zone (unde publicul s-a relaxat alături de Dj locali și filme culinare), Pop-Up Market (de unde festivalierii și-au putut lua acasă diferite ingrediente din bucătăria festivalului) și Kids Zone (o zonă dedicată special celor mici). Toate cele 5 zone au reușit să completeze misiunea festivalului și au demonstrat că mâncarea de stradă poate să adune zeci de mii de oameni uniți de pasiunea și curiozitatea pentru domeniul culinar. Astfel, prima zi a adunat un flux 9.000 de mâncăcioși, urmând ca vineri prezența să ajungă la 11.000, sâmbătă la 10.000, iar duminică la 11.000.
Street Food Festival se va întoarce în 2017 cu o nouă ediție delicioasă la Cluj-Napoca. Până atunci însă organizatorii pregătesc noi surprize pentru gurmanzii din alte orașe ale României, care vor fi invitați la masă începând cu luna Septembrie a acestui an. Mai multe detalii despre reușita evenimentului din acest an, dar și despre planurile de viitor ale Street Food Festival sunt disponibile pe website-ul oficial: www.streetfoodfestival.ro și pagina de facebook: https://www.facebook.com/StreetFoodFestivalRomania/
Street Food Festival este un eveniment realizat de Agenția Why Not împreună cu Asociația Management ++.
Prezentat de: Home Garden
Partener Principal: Silva
Partener: Coca-Cola
Susținut de: Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Visit Cluj-Napoca, Guvernul României –
Departamentul pentru Relații Interetnice, Centru de Cultură Urbană Casino
Susținem: Servus! Cluj-Napoca 2021