Domnule Boc, o aplicație nu abrogă o lege și nici nu dă dreptul instituției de a-și bate joc de un om cu dizabilități!

primaria cluj napoca 2
Foto: Arhiva Cluj24h.ro

La sfârșitul lunii martie, Primăria Cluj-Napoca a lansat aplicația”My Cluj” prin care clujenii pot face sesizări. Acum că există aplicația nu se mai oferă răspunsuri la solicitările scrise în baza Legii 544/2001 pe email? Reprezentanții primăriei ar trebui să știe că o aplicație nu abrogă o lege ca să își permită să nu o respecte și nici nu le dă dreptul să batjocorească o persoană cu dizabilități. 

În 2 martie 2017, Andrei M  și-a postat pe pagina de facebook o sesizare făcută către Primaria Cluj-Napoca în 2016 la care nu a primit răspuns niciodată. Poate că n-ar fi fost o problemaă faptul că răspunsul nu a venit dacă ar fi văzut că solicitarea lui nu a trecut neobservată și cineva se gândește să rezolve și problema celor aflați în situația sa, imobilizați în scaun cu rotile. Deși a trecut un an de la sesizare, Andrei se confruntă cu aceeași problemă. Ultima dată, la Campionatele europene din weekend-ul ce a trecut.

andrei ME vorba de respectarea unui drept al persoanelor cu dizabilitati, acela de a asigura un loc de parcare în apropiere de obiective importante. Am făcut o notoficare la Primarie pe data de 24.02.2016 la care mi s-a dat un nr de inregistrare dar, la care nu am mai primit nici un răspuns. Am făcut notificare către Prefectură și către Consiliul Județean în data de 16.11.2016 cu același subiect. Am primit răspuns prin care mi se comunică faptul ca nu e de competența dumnealor și că au trimis cerere spre soluționare primariei, cerând un răspuns și către aceste instituții. Bineințeles că Primăria nu a dat nici un răspuns.
În data de 20.02.2017 Prefectura revine către Primărie cu solicitarea si mă înștiințează și pe mine de acest fapt. Despre Primărie, ce să mai spun? Dacă nu au făcut efortul de a raspunde nici Prefecturii, nici Consiliului Judetean, atunci eu ce să mai astept?, a spus Andrei M.

Evident, nu mai este nimic de așteptat. Primăria lansează aplicații pentru sesizări  ca să pară că este aproape de cetățean dar la ce folos să facă cetățenii sesizări prin aplicații pe mobil când angajații nu-s capabili să răspundă la ele? Sau poate că sunt capabili dar pur și simplu n-au chef, așa pe banii cetățenilor. Sau poate că s-au plictisit de posturile pe care le ocupă, de dat răspunsuri la toți cei care trimit întrebări și n-ar strica niște schimbări.

Cum spuneam și arătam și în solicitare, nu te lasa poliția să te apropii de stadion. Eu vin de la Dej, uneori singur și strebuie să opresc la 1 km de stadion căci mai aproape nu gasești loc. Să mergi de acolo pe jos, pe frig de februarie și asta pentru că cineva nu își face treaba si nu respecta legea. Apoi poți să te gândești si la omenie, solidaritate. Pentru un oraș ca și Clujul, am crezut că va face cineva ceva dar se pare ca nu se mișcă nimic. Ar fi normal ca polițistul să fie cel care să te dirijeze spre un loc unde să fie sigur ca poți parca, a mai spus Andrei.

Și n-ai cum să nu dai dreptate. Omul este un împătimit al sportului și rar ratează vreo competiție de la Cluj. Numai pentru asta și ar merita să fie ajutat prin a-i facilita accesul la Sala Polivalentă sau la Cluj Arena dar nu numai și desigur, altora aflați în situația lui.

Pentru ce sunt plătiți angajații de la Biroul Mass-Media dacă Legea 544/2001 nu înseamnă nimic? Nici solicitarea noastră nu a primit răspuns. Nepăsare totală.

solicitare primariea cluj napocaLa rândul meu, am lansat o solicitare către reprezentanții biroului de Mass-Media din Primăria Cluj-Napoca în 17 martie 2017. Cu toate că înainte primeam răspunsuri e drept, în 30 de zile sau după, dacă le aminteam. De data asta niciun răspuns.

Am încercat să aflu dacă au făcut ceva pentru a rezolva această problemă cu care sunt convinsă că se confruntă și alte persoane cu dizabilități.

Instituția nu a dat nicio importanță acestui subiect, probabil așa consideră că trebuie să respecte o Lege și mai ales, pe cetățenii acestui județ.

 

 

cluj24h.ro, TEDxCluj, reducere bilete, marius moga

Articole Noi

Servicii de criolipoliză la Allure Clinique de Beaute!

Slăbește la rece, fără bisturiu și la un preț accesibil printr-o procedură fără riscuri. În doar trei ședințe, poți scăpa de 5-6 cm în circumferință.

criolipoliza cluj, criolipoliza ieftin, salon criolipoliza cluj, criolipoliza marasti, cluj24h, beneficii criolipoliza, allure clinique de beaute cluj