Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) câştigă un nou premiueuropean 112

DSCN0112Este al cincilea premiu internaţional primit de către STS ca recunoaştere a contribuţiei remarcabile  în  administrarea  şi  dezvoltarea  Sistemului  Naţional  Unic pentru Apeluri de Urgenţă din România.

Centrul  112  Bucureşti  –  Ilfov  al  Serviciului  de  Telecomunicaţii  Speciale  a  primit premiul pentru „Cel mai bun Centru de Preluare Apeluri de Urgenţă 112 din UE”, în cadrul Galei anuale a Asociaţiei Europene a Numărului de Urgenţă (EENA).

La evenimentul desfăşurat anul acesta la Bucureşti au participat aproximativ 400 de reprezentanţi ai serviciilor de urgenţă, ai organizaţiilor internaţionale, instituţiilor europene sau  ai  furnizorilor  de  soluţii, care  au  venit  să  recunoască  şi  să  sprijine  excelenţa manifestată la nivelul întregului spectru al serviciilor de urgenţă din UE.

Gala Premiilor 112 este singura festivitate de acest gen din Europa ce are menirea de a recompensa contribuţiile remarcabile în domeniu.

Acest  eveniment  unic  aduce  în  atenţia  publicului  performanţele  excepţionale  ale organizaţiilor şi cetăţenilor care se străduiesc să salveze vieţi.

Premiile internaţionale 112 obţinute de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale:

2009  –  Pentru  cea  mai  bună  campanie  de  educare  –  informare  din  Uniunea Europeană;

2012  –   Pentru salvare remarcabilă;

2013  –  Pentru  cea  mai  bună  campanie  de  educare  –  informare  din  Uniunea Europeană;

2014  – Cea mai bună reformă din Uniunea Europeană  – Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă din România;

2015 –    Pentru cel mai bun centru de Preluare Apeluri de Urgenţă 112 din Uniunea Europeană.

România, printre statele Uniunii  Europene cu cele mai bune performanţe în utilizarea numărului unic de urgenţă 112.

Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în a localiza apelanţii la numărul unic de urgenţă 112.

Ţara noastră face parte dintre cele 5 state membre care reprezintă exemple de bună practică.

Serviciul  de  Telecomunicaţii  Speciale  este  organul  central  al  statului,  care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.

Timpul mediu de reacţie este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul 112.

IMG_6125În ce priveşte localizarea apelanţilor, aceasta se face in proporţie de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă.

Potrivit aceluiaşi raport al Comisiei Europene, România este una dintre puţinele ţări membre UE în care 112 este  număr unic  de urgenţă.

În  urma  campaniilor  de  educare  şi  informare  desfăşurate  de  către  Serviciul  de Telecomunicaţii Speciale, în ţara noastră, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 25 % şi se situează la circa 65 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european.

Eurobarometrele  Comisiei  Europene,  referitoare  la  numărul  unic  european  de urgenţă  112,  arată că România  a  făcut  progrese  remarcabile  în  administrarea  şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă şi se află pe primele locuri în ceea ce priveşte informarea şi educarea populaţiei în UE.

Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991. În  aprilie  2005,  Sistemul  Naţional  Unic pentru  Apeluri  de  Urgenţă  112 a  devenit operaţional în toată România.

Începând cu anul 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon  fix  sau  mobil pentru  a  beneficia,  gratuit,  de  serviciile  de  urgență  (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene.

Numărul  unic pentru apeluri  de urgenţă 112 trebuie folosit  doar atunci  cînd este necesară  intervenţia agenţiilor  specializate  de  urgenţă,  pentru  asigurarea  asistenţei imediate în  situaţii  în  care este periclitată  viaţa,  integritatea ori  sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

Pentru mai multe informaţii consultaţi  www.112.ro.

Articole Noi