Programe de recuperare pentru copiii cu deficienţe neuro-psiho-motorii derulate în cadrul Şcolii Gimnaziale Speciale „Transilvania” Baciu

Retro L’amour

Aduce în BTarena o adevărată sărbătoare a muzicii din anii ’80 și ’90, în zilele de 5 și 6 decembrie. Festivalul va reuni unele dintre cele mai iubite nume ale muzicii retro.

concert dr alban, cluj24h.ro, știri din cluj, retro lamour, bt arena, paula seling, bilete retro lamour, cluj24h

DSC01223Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Mihai Seplecan, a vizitat în cursul săptămânii trecute Şcoala Gimnazială Specială „Transilvania” Baciu, instituţie cu program de recuperare pentru copiii cu deficienţe neuro- psiho-motorii severe şi asociate, aflată în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, o şcoală unică în judeţul Cluj care oferă, pe lângă activităţile didactice şi terapiile de recuperare, activităţi extraşcolare într-o gamă bogată şi diversificată.

În cadrul acestei întrevederi, preşedintelui forului administrativ judeţean i-au fost prezentate cele şapte săli de clasă, dotate cu mobilier adaptat necesităţilor elevilor, cele două săli de kinetoterapie, utilate cu aparate şi materiale adaptate pentru persoane cu nevoi educative speciale şi cabinetul de logopedie, echipat cu materiale de stimulare a limbajului, de compensare a nedezvoltării limbajului, precum Big Mac, cărţi de comunicare cu pictograme şi planşe speciale. De asemenea, directorul instituţiei de învăţământ special, doamna Cosmina Urs, a făcut o prezentare succintă a cabinetului de consiliere psihopedagogică, a cabinetului medical, a camerei de stimulare multisenzorială, a sălii de mese şi a celei festive dar şi a celor patru grupuri sanitare adaptate persoanelor cu deficienţe motorii.

DSC01217„Întrucât copiii care se confruntă cu forme severe ale unor deficienţe reprezintă o categorie specială de elevi, aceştia au nevoie de atenţie şi îngrijire specială permanentă din partea cadrelor didactice, iar întreaga echipă pe care am întâlnit-o în cadrul vizitei dispune de pregătirea profesională necesară şi de abilitatea de a lucra cu elevii astfel încât să asigure şi să faciliteze dezvoltarea fizică, mentală, spirituală, morală sau socială a copiilor cu handicap. Devotamentul şi susţinerea dascălilor se reflectă în realizările şi performanţele obţinute de-a lungul timpului de către copiii cu cerinţe educative speciale, iar eforturile şi implicarea totală a acestora îi ajută să facă faţă dizabilităţilor cu care se confruntă”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Mihai Seplecan.

Forul administrativ judeţean este un susţinător important al educaţiei, în special în ceea ce priveşte instituţiile de învăţământ menite să ofere programe de recuperare pentru copiii cu nevoi speciale, motiv pentru care a susţinut în decursul anilor activităţile derulate de Şcoala Gimnazială Specială „Transilvania” Baciu. Prin urmare, în anul 2015, resursele financiare alocate acestei entităţi au fost în valoare de nu mai puţin de 210.000 de lei pentru investiţii care vizează achiziţionarea unui microbuz şcolar dotat corespunzător transportului persoanelor cu dizabilităţi şi a unei centrale termice, dar şi întocmirea diverselor documentaţii.

În prezent, în cadrul unităţii de învăţământ special învaţă un număr de aproximativ 50 de copii cu cele mai variate deficienţe: distrofie musculară progresivă, atrofie musculară, pareze, encefalopatii, autism, sindrom Down, sindrom Alpert şi alte deficienţe multiple, pentru fiecare dintre aceştia existând programe speciale individualizate de monitorizare şi atingere a progresului. Cele 30 de cadre didactice desfăşoară activităţi corelate nevoilor cu care se confruntă copiii, precum kinetoterapie, logopedie, terapie educaţională complexă şi integrată, educaţie fizică, hidroterapie, hipoterapie, activităţi de preprofesionalizare şi activităţi extracurriculare.

DSC01247Şcoala Gimnazială Specială „Transilvania” Baciu urmăreşte să asigure reabilitarea şi integrarea copiilor cu nevoi speciale în comunitate, dezvoltarea activităţilor creative şi expresive ale acestora, participarea elevilor la acţiuni şi activităţi prin care să simtă că fac parte din comunitate, că nu sunt excluşi, dar şi sensibilizarea întregii comunităţi.

Pentru a veni în sprijinul tinerilor cu deficienţe, instituţia de învăţământ derulează o serie de proiecte care presupun implicarea directă a elevilor, şi anume: „Ora mea de muzică”, „Şcoala Părinţilor”, „Şcoala fără violenţă”,

„Şcoli pentru un viitor verde”, „Patrula de reciclare” şi „Maya – mereu amabil, iubitor, ascultător”. Toate activităţile demarate au scopul de a contribui la stimularea senzorio-motorie şi dezvoltarea personală prin utilizarea metodelor non-verbale, identificarea problemelor cu care se confruntă părinţii în vederea asigurării unei educaţii de bună calitate în familie şi dezvoltarea competenţei psihosociale a părinţilor prin exersarea strategiilor de învăţare activă-interactivă. Totodată, obiectivele urmărite în cadrul proiectelor vizează conştientizarea elevilor privind respectarea drepturilor omului şi prevenirea conflictelor, educarea copiilor în spiritul unui comportament prietenos faţă de mediu, stimularea comportamentului responsabil faţă de natură, lege şi comunitate, precum şi îmbunătăţirea abilităţilor de comunicare şi reducerea comportamentelor dezadaptative la copiii cu deficienţe.

Articole Noi