Polițiștii atrag atenția asupra fraudelor cu facturi pe internet. Iata ce trebuie sa faceti pentru a le evita

Retro L’amour

Aduce în BTarena o adevărată sărbătoare a muzicii din anii ’80 și ’90, în zilele de 5 și 6 decembrie. Festivalul va reuni unele dintre cele mai iubite nume ale muzicii retro.

concert dr alban, cluj24h.ro, știri din cluj, retro lamour, bt arena, paula seling, bilete retro lamour, cluj24h

fraude cu facturi pe onternetPoliția Română, împreună cu Europol și Federația Europeană a Băncilor, derulează o campanie de prevenire a celor mai întâlnite tipuri de fraude în mediul online.

Campania de prevenire a fraudelor comise pe internet se derulează anual în luna octombrie, în cadrul  European Cyber Security Month – Luna Europeană a Securității Cibernetice.

Frauda cu facturi – Invoice fraud are loc atunci când o firmă este contactată de cineva care pretinde că este reprezentantul legitim al unui furnizor de bunuri și/sau servicii. Angajații care au atribuții de efectuare a plăților sunt determinați să plătească, pe viitor, facturi false în conturile autorilor.

a) pentru angajatori:

– asigurați-vă că angajații sunt informați și conștienți de acest tip de fraudă și de modul de evitare a acestuia;
– instruiți personalul responsabil cu plata facturilor, pentru a le verifica întotdeauna pentru orice nereguli;
– revizuiți informațiile publicate pe site-ul companiei, în special contracte și furnizori.

Acordați, cu strictețe, asistență personalului pentru a limita ceea ce împărtășesc despre companie și despre locul de muncă pe conturile personale de social- media;

– întotdeauna contactați poliția în cazul încercărilor de fraudă, chiar dacă nu ați căzut victimă înșelătoriei!

b)  pentru angajați:
– verificați toate cererile care se pretind a fi de la creditorii dumneavoastră, mai ales dacă vă cer să modificați detaliile bancare pentru facturile ulterioare;
– nu utilizați detaliile de contact din scrisoarea/faxul/e-mailul care solicită modificarea sau verificarea. Utilizați-le, în schimb, pe acelea din corespondența anterioară;
– creați puncte de contact unice desemnate cu companii cărora le efectuați plăți regulate;
– pentru plățile care depășesc un anumit prag, instituiți un sistem dedicat pentru a confirma contul bancar și destinatarul corect (de exemplu o întâlnire cu compania);
– când se plătește o factură, trimiteți un e-mail pentru a informa destinatarul.

Includeți numele băncii beneficiare și ultimele patru cifre ale contului, pentru a vă asigura securitatea;
– restricționați informațiile pe care le împărtășiți despre angajator pe mediile sociale;
– raportați încercările de fraudă adresate conducerii sau departamentului.

Articole Noi