Plata prin sms a biletelor la 7479 CTP Cluj – clujenii se plâng tot mai des de neplăcerile create.
De la implementarea noului sistem de ticketing pentru transportul în comun, clujenii întâmpină probleme.
Serviciul de plată prin sms dă rateuri. Utilizatorii transportului în comun ajung să plătească o călătorie de mai multe ori.
Începem de la cele mai mici probleme precum aparatele din autobuze.
Ar trebui să imprime pe bilete niște date și oră, care nu funcționează de fiecare dată.
Apoi, e vorba de sumele de bani pe care utilizatorii le achită din cauza erorilor sistemelor utilizate.
Bani pe care mulți nu îi mai recuperează căci deranjul ar fi prea mare și evident, mai costisitor.
Pe adresa redacției au fost transmise mai multe plângeri ale clienților CTP Cluj-Napoca și care au trecut prin experiențe neplăcute.
Unul dintre utilizatorii serviciului de achiziție a bileterlor de călătorii prin sms ne-a și dovedit experiența trăită.
Dorind să achiziționeze un bilet valabil 40 Minute pe TOATE liniile din Zona Metropolitana si Urbana Cluj, clientul CTP a trimis un sms cu textul M40 la 7479.
Conform site-ului oficial al companiei de transport în comun, în maxim 25 secunde clientul primește pe telefonul mobil mesajul de confirmare a plății.
Dar și codul de confirmare alocat biletului achiziționat.
Asta nu s-a mai întâmplat și mai ales nu în timp util. Pentru că regulamentul este destul de strict, clientul tinde să mai trimită un mesaj pentru a se asigura că are biletul.
Plata prin sms a biletelor CTP
Asta înseamnă că plăteste o călătorie de două ori.
„Am avrut să ajung în Dezmir și aveam autobuz la 18:35 din stația C-tin Prezan iar următorul autobuz era la peste aproape 2 ore.
Nu am avut timp suficient să cumpăr bilet și am dat sms, dar mesajul de confirmare a venit după câteva minute am apucat să urc pe autobuz.
Ca sa fiu sigur că am bilet am mai dat un mesaj chiar dacă eram singur.
După ceva minute am primit și mesajele de confirmare dar dacă era control mă amendau pentru că ei nu iau în considerare faptul că am dat mesaj.
Trebuie să le arat codul de confirmare. Scrie și pe site-ul lor.
A trecut cum a trecut dar săptămâna trecută am pățit la fel, am dat mesajul și confirmarea nu mi-a venit nici în ziua de astăzi.
Dacă primesc conformarea mai târziu, până vine următoarea cursă, expiră alea 40 de minute nu mai este valabil.
De altfel, situația este vizibilă și pe printscreen-ul realizat pe telefonul mobil și pe care ni l-a trimis.
La fel, este vizibil și faptul că pentru ultimul mesaj trimis în 6 ianuarie nu a mai primit confirmarea.
Inormațiile pe site-ul CTP-ului
Conform informațiilor de pe site-ul oficial al companiei de transport public călătorii care utilizează acest serviciu trebuie să aibă codul de confirmare la momentul urcării pe autobuz.
– Trimite un mesaj SMS cu codul titlului de calatorie dorit la numarul scurt 7479.
( Detalii privind codul biletelor gasesti in sectiunea „Titluri de calatorie disponibile prin SMS”)
– Dupa cateva secunde (maxim 25 secunde) vei primi pe telefonul mobil mesajul de confirmare a platii si codul de confirmare alocat biletului achizitionat.
– Biletul este valabil incepand din momentul confirmarii pana la termenul de valabilitate precizat in mesajul primit.
– Poti achizitiona bilete pentru mai multe persoane de pe un singur telefon mobil trimitand cate un mesaj de comanda pentru fiecare bilet dorit.
Persoanele care calatoresc impreuna trebuie sa insoteasca posesorul telefonului mobil cu care se face dovada platii.
In cazul in care una dintre persoane isi intrerupe calatoria celelalte trebuie sa pastreze telefonul mobil de la care s-a efectuat plata prin SMS.
Asta deoarece acest telefon contine codurile alocate biletelor sau abonamentelor.
In cadrul operatiunii de control pe acest telefon se vor primi codurile de control.
Important!! Este obligatoriu sa faci achizitia biletului prin SMS inainte de a te urca in mijlocul de transport.
Biletul este valabil doar dupa primirea mesajului de confirmare pe telefonul mobil.
Pentru a face dovada achizitiei trebuie sa detii codul de confirmare in momentul controlului.
Mesaj pentru plata prin sms a biletelor
Exemplu de mesaj de confirmare pentru titlu de calatorie achizitionat prin SMS:
Abonamentul 24 ORE pe toate liniile urbane a fost activat. Valabil pana la 14:19 in 19/06/2014. Cost total:2,60 eur+TVA. Cod confirmare ABC01
Probabil că soluția ar fi fost una simplă, ar fi putut sta 2 ore în stație. Avea în felul acesta timp să achiziționeze un bilet de la un ghișeu sau aparat din zonă.
Să mai punem la calcul că sunt stații în zona Metropolitană în care nu ai altă soluție, decât achizia de bilete prin sms?
Desigur, la fel de bine s-ar putea spune că își poate recupera banii de la CTP Cluj-Napoca dacă are dovada.
Asta înseamnă să se mai plimbe și să mai plătească transport ca să ajungă la CTP să își ceară banii. Alți bani, altă distracție.
Tot conform site-ului, există și câteva posibile situații care ar putea justifica întâmplarea (la rubrica de întrebări și răspunsuri), așa că le-am luat pe rând.
Am trimis sms de comanda si nu am primit nici un raspuns. De ce?
Motivele pentru care nu ai primit SMS-ul de răspuns pot fi următoarele, dar nu se rezuma la acestea:
– numarul tau de mobil este in reteaua Telekom Romania, iar pentru acest operator serviciul de plata prin SMS nu e disponibil
– ai trimis sms la un numar de telefon gresit
– nu mai ai memorie pentru a primi mesaje noi
– nu ai semnal la telefon din diverse motive
– mesajele nu ajung în serverul central din diverse motive (congestionare, căderi, etc)
Compania de telefonie mobilă era compatibilă cu serviciul, numărul la care a fost trimis mesajul nu este greșit.
Memorie exista pentru că putea primi alte mesaje prin sms și intrau pe telefon.
Exista de asemenea si semnal, iar în ce privește serverul central, nu știm cum ar putea clientul să știe asta.
Prin urmare este cât se poate de clar, că acest serviciul dă greș în multe cazuri.
Și cu toate că există mai multe surse pentru a putea achiziționa biletele de călătorie, se pare că în fiecare caz există probleme.
Aparatele care eliberează biletele, problematice.
Daca nu funcționează cu sms-ul, alți călători s-au plâns de faptul că nici aparatele de bilete nu funcționează cum s-ar cuveni.
Fie că nu dă biletele dar ia banii, alteori nu dă rest, iar rezolvarea problemei presupune timp/bani în plus.
Într-o altă seară la stația de la IRA am cumpărat bilete pentru mai mulți oameni din stație pentru că aparatul nu accepta bani.
Am cumparat cu cardul. Era închis ghișeul. Mi-au plătit biletele cu bani și eu le-am cumpărat de pe cardul meu.
O altă problemă des întâlnită (exemplu concret pe autobuzele de Florești), aparatele pentru validarea biletelor nu funcționează.
De multe ori (uneori nici măcar unul din întreg autobuzul), dar și aici este soluție.
Poate fi utilizat compostorul din metal (și când e îmbulzează în autobuze numai bine stau oamenii la coadă să composteze la un singur compostor).
Se pare că toate aceste servicii care ar trebui să ușureze situația călătorilor deseori, mai mult încurcă.
O solicitare scrisă a fost transmisă către Compania de Transport Public Cluj-Napoca pentru un punct de vedere.
Dar rețeaua Telekom nu este rețea națională? Sau nu va place culoarea roz?
Foarte amuzant sa vezi ca se poate achita prin sms în „rețeaua” digi și nu merge prin telekom.