„Divizia 4 Infanterie Gemina – o sută de ani în Armata României”. „Armata – o şcoală altfel” la Cluj-Napoca

0
329

Armata o scoala altfelÎn perioada 18-22 aprilie, Ministerul Apărării Naţionale, în cooperare cu Ministerul Educaţiei Naţionale, desfăşoară proiectul „Armata – O şcoală altfel”. Unităţi militare din toate categoriile de forţe ale armatei şi instituţii militare de învăţământ şi cultură din întreaga ţară participă la acest program şi prezintă elevilor tehnica militară, activităţi practice specifice, expoziţii, precum şi oferta educaţională pentru instituţiile de învăţământ militar.

În zona Cluj-Napoca, derularea proiectului „Armata – O şcoală altfel”, în intervalul de timp menţionat anterior, se materializează astfel:

 în Cluj-Napoca, cu sprijinul militarilor Batalionului 400 Sprijin „Feleacu”, la comandamentul Diviziei 4 Infanterie „Gemina”, copiii sunt invitaţi să viziteze „Sala de tradiţii” şi „Tipografia militară” şi să vizioneze o expoziţie statică de armament uşor de infanterie din dotarea poliţiştilor militari.

 în Someşeni sunt planificate expoziţii statice ale Batalionului 317 Cercetare „Vlădeasa” (standuri de prezentare tehnică de paraşutare, materiale de alpinism şi escaladă, armament uşor de infanterie, aparatură de observare şi orientare, transportoare amfibii blindate, adăposturi improvizate, tipuri de focuri şi de preparare a hranei) şi ale Batalionului 55 Comunicaţii şi Informatică „Napoca” (standuri de prezentare a tehnicii de comunicaţii şi informatică pe tehnica auto şi portativă) şi activităţi dinamice prin executarea unor exerciţii demonstrative ale TAB C- 79 (transportor amfibiu blindat de cercetare) prin traversarea unei porţiuni de teren puternic frământat şi respingerea unui atac inamic.

 în Floreşti, la Regimentul 50 Rachete Antiaeriene „Andrei Mureşianu” sunt organizate expoziţii statice şi vizionări de filme documentare.

Prin întâlnirile militarilor cu elevii clujeni, se urmăreşte, pe de o parte, prezentarea echipamentelor şi a armamentului din dotarea unor unităţi militare şi, pe de alta, înţelegerea de către tinerii noştri concitatini a misiunilor principalei instituţii din domeniul apărării din ţara noastră, şi a modalităţilor de îndeplinire a acestora, în ţară şi în teatrele multinaţionale de operaţii.