Consiliul Județean Cluj a postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (S.E.A.P.) documentația de atribuire a contractului de achiziție publică privind „Proiectarea și execuția lucrărilor necesare închiderii și ecologizării depozitelor de deșeuri urbane neconforme din Câmpia Turzii și Dej, județul Cluj”.
Contractul de lucrări aferent închiderii celor două depozite neconforme, a cărui valoare totală estimată este de 9.700.000 lei fără TVA, va fi atribuit în urma derulării unei licitații deschise, pe loturi, criteriul de atribuire fiind prețul cel mai scăzut. În acest sens, în perioada imediat următoare va avea loc deschiderea ofertelor, în data de 14 noiembrie, respectiv atribuirea contractului și emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Ulterior, societatea sau societățile câștigătoare vor avea la dispoziție o perioadă de maximum 12 luni pentru realizarea efectivă a lucrărilor, din care cel mult patru luni vor fi alocate proiectării și opt luni execuției.
În ceea ce privește activitățile ce urmează a fi efectuate pentru închiderea depozitelor neconforme din Câmpia Turzii și Dej, în suprafață totală de 71.812 mp, cele de proiectare vor consta în elaborarea de studii geo și topo, obținerea autorizațiilor, avizelor și acordurilor necesare, elaborarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, revizuirea Acordului de mediu în concordanță cu soluțiile tehnice propuse de viitorul contractor, elaborarea planului de întreținere post-închidere, etc. În același timp, lucrările de execuție vor viza, în principal, profilarea și reconfigurarea depozitelor și, respectiv, acoperirea cu un strat de pământ peste care se va realiza o înierbare a întregii suprafețe. Totodată, vor fi efectuate lucrări de drenaj, drumuri de acces, sisteme de colectare a apelor pluviale, precum și alte categorii de lucrări necesare închiderii gropilor neconforme aferente fiecărui amplasament.
„E un nou pas făcut înainte spre rezolvarea definitivă a problemei rampelor neconforme de deșeuri din județul Cluj, preocuparea noastră fiind aceea de a respecta în totalitate angajamentele asumate în acest sens. În ceea ce ne privește, vom da tot sprijinul necesar societăților câștigătoare, astfel încât lucrările să se încheie cât mai rapid”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe.
Reamintim în acest context faptul că, în anul 2015, contractul de lucrări pentru închiderea și ecologizarea ultimelor două depozite urbane neconforme din județ – Câmpia Turzii și Dej, a fost atribuit Asocierii S.C. Geiger Transilvania SRL – Wilhelm Geiger GmbH. Întrucât, ulterior câștigării licitației, asocierea în cauză a solicitat în mod total nejustificat suplimentarea valorii lucrărilor cu o sumă considerabilă, respectiv cu nu mai puțin de 6.150.000 de lei în plus, contractul a fost reziliat.