sâmbătă, decembrie 4, 2021

Chat ANAF – un nou serviciu electronic pentru contribuabili.

Chat ANAF – un nou serviciu electronic va fi disponibil pe www.anaf.ro, începând cu data de 22.11.2021. Serviciul se află în fază de testare până la sfârșitul anului.

Prin intermediul serviciului de Chat ANAF contribuabilii pot beneficia de asistență în vederea accesării serviciilor disponibile pe portalul instituțional.

În situația în care contribuabilii doresc alte informații decât cele cu privire la serviciile disponibile pe portalul ANAF, aceștia trebuie să apeleze la celelalte modalități de acordare a asistenței, cum ar fi Call Center ANAF.

Viziunea Agenției Naționale de Administrare Fiscală este aceea de a deveni o administrație inovatoare și eficientă.

Totodată, capabilă să răspundă provocărilor mediului extern, care să ofere servicii noi și adaptate diferitelor categorii de contribuabili.

Dar și care să faciliteze conformarea fiscală voluntară.

Chat ANAF – îndrumare și asistență în domeniul fiscal și cel al tehnologiei.

Îndrumarea și asistența contribuabililor/plătitorilor constau în furnizarea de informații cu caracter general.

Concret, informații în legătură cu modul în care aceștia trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal.

Dar și informații pentru a se conforma unei obligații fiscale de declarare sau de plată.

Dacă pentru îndeplinirea obligației fiscale contribuabilul/plătitorul are nevoie de asistență în ceea ce privește serviciile electronice puse la dispoziție de ANAF, acesta o poate obține apelând numărul de telefon 031.403.91.60 și selectând tasta 3 -Suport Tehnic în domeniul IT.

Prin intermediul Call-center-ului nu sunt oferite informații în domeniul contabil.

În situația în care agenții Call-center constată că problematica expusă prezintă un grad ridicat de complexitate vă vor îndruma către alte canale prin care puteți obține informațiile de care aveți nevoie.

Situația fiscală proprie se obține din Spațiul Privat Virtual.

Îndrumarea şi asistenţa oferite contribuabililor /plătitorilor nu includ furnizarea de informații care se încadrează în una dintre categoriile următoare:

a) informații de interes public solicitate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;

b) informații prin care se sugerează sau se prezintă modalități de optimizare a sarcinii fiscale;

c) informații care contravin secretului fiscal;

d) informații solicitate în perioada în care contribuabilul este supus controlului fiscal și în legătură cu impozitele, taxele, contribuțiile și alte venituri ale bugetului general consolidat care fac obiectul controlului fiscal;

e) informații în legătură cu soluționarea unor problematici care fac obiectul unor contestații formulate împotriva actelor administrative fiscale;

f) informații în legătură cu soluționarea unor problematici care fac obiectul litigiilor aflate pe rolul instanțelor judecătorești sau asupra cărora se efectuează cercetări penale sau disciplinare;

g) elaborarea de monografii contabile solicitate de operatorii economici;

h) informații care nu intră în sfera de competență a MF și/sau ANAF;

i) materiale de presă sau pentru uz didactic, cum sunt, fără a se limita la, cele pentru lucrări de licență, proiecte de cercetare, master, doctorat;

j) alte informații a căror furnizare este interzisă, conform legislației în vigoare.

Pentru a beneficia de îndrumare și asistență prin Call-center, puteți contacta numărul de telefon 031.403.91.60, în intervalul orar al programului de lucru:
Luni – Joi: 8.30 – 16.30
Vineri: 8.30 – 14.30

Citește mai multe ”Informații utile”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Articole Noi