Aplaudați pe scenele teatrelor din întreaga țară, 10 actori talentați, care nu au avut încă șansa de a se afirma în lumea filmului, vor ajunge față în față cu profesioniștii din domeniul cinematografiei, la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania. Organizat în cadrul Zilelor Filmului Românesc pentru cel de-al nouălea an consecutiv, programul 10 pentru FILM îşi propune să promoveze figuri noi în filmul românesc.
Peste 80 de actori au fost selectați și promovați în cadrul proiectului până în prezent.
Cei 10 actori au fost propuşi şi selectaţi de un grup de profesionişti din teatru şi film: regizorul și producătorul Tudor Giurgiu – președintele festivalului, criticii de teatru Iulia Popovici, Cristina Rusiecki și Oana Stoica, directorul de casting Florentina Bratfanof, Răzvan Penescu – editorul portalului Liternet și Cătălin Dordea, director de casting și coordonator al proiectului 10 pentru Film.
În ultimii ani, peste 80 de actori de toate vârstele, veniţi din toată ţara, au fost prezentaţi producătorilor români şi străini, directorilor de casting, agenţilor și jurnaliștilor prezenţi la TIFF. Mulţi dintre aceștia s-au făcut remarcaţi și au fost distribuiţi ulterior în producţii de succes, obținând roluri în lungmetraje sonore sau în seriale TV. Printre aceștia se numără Csaba Ciugulitu (Valan – Valea sufletelor, Între Chin și Amin) Cristian Balint (The Blacklist), Rareș Andrici (Bacalaureat), Vlad Bălan (Valea Mută), Nicoleta Lefter (Contraindicații, Povestea unui pierde-vară), Maria Obretin (The Nun, Umbre, 6,9 pe scara Richter), Carmen Florescu (Parking), Silvana Mihai și Ana Covalciuc (Câteva conversații despre o fată foarte înaltă).
Programul 10 pentru FILM este realizat cu sprijinul: Nespresso, IQOS, ECCO, Vestige, Tudor Tailor.
***
Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația Festivalul de Film Transilvania.
Cu sprijinul: Ministerului Culturii, Centrului Național al Cinematografiei, Primăriei și Consiliul Local Cluj-Napoca, Institutului Cultural Român, Programului Europa Creativă – MEDIA al Uniunii Europene
Prezentat de: Banca Transilvania
Partener principal: Mastercard
Mașina oficială: Mercedes Benz
Cafeaua oficială: Nespresso
Asigurător oficial: Groupama
Sponsori: Orange, Lidl, CEMACON, Kronenbourg Blanc, HBO GO, Regina Maria, Tenaris Silcotub, E-ON, Compania de apă Someș, IQOS, Tazz by Emag, McDonalds, Conceptual Lab, Farmec, JTI, Promelek, PMA, Lecom, BDG, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Via Viticola Sarica Niculițel, Zetea, Crama Lechburg, Coca Cola HBC
Partener de vestimentație: Tudor. Personal Tailor
Partener logistic: DHL
Partener digital: Halcyon Mobile
Partener tehnic: REEA
Partener ospitalitate: EXIMTUR
Recomandat de: Europa FM
Parteneri media: Adevărul, Dilema Veche, OK! Magazine, TV5, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, Femeia.ro, Cinemagia, Radio România Cultural, Cineuropa, Film New Europe, Observator Cultural, Business Review, Sinteza, Agerpres, VICE, Life.ro, Films in Frame, Zile și Nopți, Cinemap, AaRC.ro, LiterNet
Parteneri media locali: EBS Radio, Făclia, Filmtett, InfoTrafic, Maszol, Monitorul de Cluj, Radio Cluj, Transilvania Reporter, Transindex, afaceri.news
Partener de monitorizare: mediaTRUST.