A trecut aproape o săptămână de la ultimul eveniment din cadrul Zilelor comunei Floreşti. S-au organizat foarte multe evenimente, dar s-au comis şi foarte multe greşeli şi alte foarte multe întrebări rămân fără răspuns.
Într-o notă pozitivă putem trece câteva aspecte de bun augur în revistă. Ce-a fost bine şi ce nu? Păi hai să vedem.
În primul rând a fost foarte bine că a existat diversitate. Da, evenimente foarte multe şi pentru toată lumea. S-au bucurat şi ce-i tineri dar şi cei bătrăni. Un alt aspect pozitiv al zilelor dedicate floreştenilor a fost promovarea şi încurajarea crescătorilor de animale, dar mai ales a tinerelor talente şi sunt încă foarte multe nedescoperite.
Un alt lucru pozitiv, a venit apoi din partea cetăţenilor, care la finalul evenimentelor au curăţat în zonă, din proprie iniţiativă, iar acest lucru arată foarte multe. Tot respectul pentru aceşti cetăţeni.
Domnule primar, după concursul cu cai de la Zilele Floreştiului a cam rămas ceva mizerie lângă dealul de la poligon. Am adunat noi vecinii. Vă rugăm să trimiteţi maşina să ridice gunoaiele. Mulţumim anticipat, scrie un cetăţean pe un site de socializare.
Şi oricât aş sta să mă gandesc ce aş putea adăuga la lucrurile bune din cadrul marelui eveniment desfăşurat pe trei zile nu găsesc, aşa că trecem la punctele pe care le consider negative.
În primul rând, pentru că am spus mai sus că am apreciat multiculturalismul ce a avut loc nu pot să nu fac precizarea că un program prin natura sa trebuie neapărat să fie organizat pe ore. De ce? Pentru că poate cetăţeanul vrea să participe doar la anumite evenimente. De altfel, nemulţumirea în acest sens a venit imediat tot pe un site de socializare. Mai multe mămici erau interesate de teatrul de păpuşi, dar greu au aflat de la ce ora urma să aibă loc.
Un alt aspect care pe mulţi i-a nemulţumit a fost legat de preţurile practicate în cadrul evenimentului, care erau de cel puţin încă o dată mai mari decât în alte locaţii. „Este foarte scump totul. Nu avem ce face, mai ales dacă venim cu copilul, vede şi vrea de toate, însă nu doar că sunt scumpe dar ce am cumpărat noi a fost şi de proastă calitate”, ne-a declarat o mămică aflată la eveniment.
Nu insistăm pe acest aspect, mergem mai departe şi discutăm despre banii alocaţi de primărie. Ne uităm în bugetul aprobat pentru acest an şi vedem că Primaria Floreşti a alocat pentru organizarea Zilelor comunei Floreşti suma de 35.000 de lei. Ne mai uităm prin buget şi vedem undeva mai jos încă o sumă alocată pentru Organizare Zilele Satului Floreşti/Luna de Sus, alţi 50.000 de lei.
Nu intrăm în detalii şi asta pentru că ştim deja dintr-o declaraţie dată de primarul comunei pentru un ziar local că au fost alocaţi 30.000 de lei, bani care au mers pentru utilităţi cum ar fi curent, apă, toalete ecologice, etc. Nu pot să nu-mi manifest regretul că n-am utilizat acele toalete ecologice, mai ales dacă au fost cumpărate din banii cetăţenilor, că de ce a fost mai scump s-a ocupat să plătească firma organizatorie.
Şi dacă tot am intrat la capitolul „firmă organizatorie” ar fi foarte interesant să aflăm cam ce beneficiu are această firmă să vină şi să acopere cheltuielile în special pentru marii artişti ce au urcat pe scenă. Şi dacă Adriana Irimieş a cântat din pură plăcere, căci aşa a declarat dânsa pentru Cluj24h.ro, suntem convinşi că Anda Adam nu a cântat pe gratis.
Ei bine, înainte ca acest eveniment să debuteze, redacţia Cluj24h.ro a trimis o solicitare către compania ce a organizat evenimentul cât şi către Primăria Floreşti şi suntem tare încântaţi să vedem că iar am pus întrebări la care PÂNĂ ÎN ACEST MOMENT, nu am primit răspuns. Mai aşteptăm….
Cu toate acestea redacţia a sunat la compania Mind Shop şi a adresat aceste întrebări, evident răspunsul a rămas în aşteptare, dar cu siguranţă la acel număr de telefon nu s-a mai răspuns. Am apelat un alt număr de mobil. Cum de ce suntem atât de insistenţi? Păi am vrut să aflăm cât costă să îţi închiriezi spaţiu să vinzi ceva la Zilele comunei.
Şi deşi era un număr de la care trebuia să primeşti informaţii suplimentare, am constat că persoana care a răspuns, habar nu avea de aproape nimic. Sau poate că nu avea voie să spună. După insistenţe, ne spune că cei care au cerut un spaţiu de 2 mp au plătit pentru el în acele 3 zile de eveniment 300 de lei. Cât despre cei care au închiriat spaţii mai mari, pentru mese, bănci, aparate, etc nu putem spune care au fost preţurile pentru că: ” Nu ştiu să vă spun asta, dar puteţi să vă încrieţi într-o listă dacă vreţi să închiriaţi spaţiu, veniţi şi se stabileşte apoi cât costă”.
Oricum, ar fi interesant un mic calcul şi asta pentru că dacă cei cu artizanat au plătit 300 de lei pe 3 zile, înseamnă că au plătit puţin peste 12 euro pe metru pătrat.