Podul Traian a fost redat circulației.

Retro L’amour

Aduce în BTarena o adevărată sărbătoare a muzicii din anii ’80 și ’90, în zilele de 5 și 6 decembrie. Festivalul va reuni unele dintre cele mai iubite nume ale muzicii retro.

concert dr alban, cluj24h.ro, știri din cluj, retro lamour, bt arena, paula seling, bilete retro lamour, cluj24h

podul Traian 2Lucrările la podul Traian au fost finalizate. Noul pod a fost deschis circulației rutiere și pietonale în această dimineață.

Lucrările de construcție la Podul Traian au demarat în data de 22 august 2016. Execuția podului a constat în demolarea completă a podului vechi și realizarea unui pod nou.

Lucrările au fost realizate de firma SC DIFERIT SRL, iar valoarea contractului încheiat a fost de de 6,5 milioane de lei + TVA.

Caracteristicile noului pod:

  • are lungimea de 31,85 m, iar lățimea a crescut de la 12,40 m la 25 m și are 4 benzi circulație (3,5m lățime), 2 piste bicicliști (1,6 m lățime), 2 trotuare (cu lățime variabilă 2,25 – 3,5 m)
  • suprastructura alcătuită din 11 grinzi prefabricate cu înălțimea de 1,82 m;
  • hidroizolația utilizată este o soluție nouă, inovatoare cu termen de garanție 20 ani, asigură grad de protecție ridicat, în condiții de diferențe de temperaturi mari (iarnă- vară).

Iluminatul arhitectural oferă o imagine feerică structurii podului după lăsarea serii.podul Traian 1

Pavajul de pe zona pietonală respectă ambientul realizat în zona centrală, respectiv Piața Unirii și trama stradală recent inaugurate, iar parapeții au un design deosebit.

Circulația CTP pe Podul Traian se reia din 1 iulie

 Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunță reluarea circulației mijloacelor de transport în comun pe Podul Traian, începand din 1 iulie 2017.

Astfel, următoarele linii vor reveni la traseele de bază:

podul Traian 3– troleibuze: 3, 4 și 5;

– autobuze: 9, 22 (microbuze), 23, 23L, 26, 26L, 28, 28B, 32B, 36B, 36L, 41, 50, 50L, 52.

Linia 1 va reveni la traseul de bază după finalizarea primei etape a lucrărilor de pe latura nordică a Pieței Unirii.

Linia 35 va avea traseul, la mers spre Piața Gării, din Piața A. Iancu – 21 Decembrie 1989 – Regele Ferdinand – Horea – Piața Gării, cu stații suplimentare la Sora și Central. La întoarcere va reveni la traseul de bază, pe str. Burebista – I. Coroian – Traian – Piața M. Viteazu.

Stația Central (pe str. Regele Ferdinand, spre Piața Gării) va rămâne definitivă pentru liniile 3, 4, 5 (troleibuze), respectiv 9, 19, 22, 29, 32B, 35, 42 (autobuze).

Stația Cuza Vodă (între str. David Ferenc și Cuza Vodă) va rămâne în funcțiune, urmând să deservească liniile 19, 29, 42.podul Traian 4

Scurt istoric Podul Traian 1922 – 1932 (Sursă informații: profesor Vladimir-Alexandru Bogosavlievici de la Colegiul Național ”George Barițiu”):

„- pentru realizarea podului a fost gândit un concurs de proiecte, cu termen de predare în 20 martie 1922, fiind implicată și Primăria municipiului Cluj-Napoca; la fel ca și acum;
– au fost 7 proiecte în total, fiecare având un motto sugestiv; a câștigat proiectul cu motto-ul „Decebal”;
– proiectul a fost realizat de inginerii Edmund Sebestyen (nume maghiar se citeste: Șebeșten)  și Eduard Meisel (evrei amândoi); reprezentau firma Atlas SA din Cluj-Napoca

– podul era cu arc simplu, fără  nervuri, lățimea arcului având 17 m și trotuarele pe console de 1,80 m;

– au fost 7 proiecte în total, fiecare având un motto sugestiv; a câștigat proiectul cu motto-ul „Decebal”;
– proiectul a fost realizat de inginerii Edmund Sebestyen (nume maghiar se citeste: Șebeșten)  și Eduard Meisel (evrei amândoi); reprezentau firma Atlas SA din Cluj-Napoca
– podul era cu arc simplu, fără  nervuri, lățimea arcului având 17 m și trotuarele pe console de 1,80 m;
– lucrările de execuție a podului au început în anul 1928, iar în urma unei licitații  contractul a fost atribuit societății Inginer Tiberiu Eremia din București pentru 6.618.440 lei (în acea perioadă valoarea leului românesc era echivalentă cu cea a francului);
*Firma care a câștigat licitația (Ing. Tiberiu Eremia) a făcut și Catedrala Ortodoxă din Cluj-Napoca

– în anul 1930 s-a asfaltat podul – firma Bitumen din Oradea

– în primăvara anului 1931 au început lucrările pentru parapetul podului, podul fiind dat în folosință în toamna anului 1931, ultimele lucrări fiind cele pentru iluminat public în ianuarie 1932″.

Articole Noi