vineri, martie 29, 2024

Tansparenţă, calitate în administraţia publică prin social media

Servicii de criolipoliză la Allure Clinique de Beaute!

Slăbește la rece, fără bisturiu și la un preț accesibil printr-o procedură fără riscuri. În doar trei ședințe, poți scăpa de 5-6 cm în circumferință.

53725_597585977021688_8726404213009068932_oConsiliul Judeţean Cluj a găzduit vineri, 11 iulie 2014, Conferinţa de lansare a proiectului ,,Transparență și calitate în administrația publică prin social media”, proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.

Proiectul se desfășoară în perioada 1 mai 2014 – 30 aprilie 2015, fiind implementat de Asociația ”Asistență și programe pentru dezvoltare durabilă – Agenda 21” împreună cu Agenția Națională a Funcționarilor Publici, parteneri locali pentru judeţul Cluj fiind Consiliul Judeţean Cluj, Instituţia Prefectului Judeţul Cluj, Primăria Turda şi Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Cluj.

În cadrul evenimentului desfăşurat în prezenţa vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Cluj cu atribuţii delegate de preşedinte, Vakar Istvan, a d-nai Nina Cugler – preşedinte executiv al Asociaţiei APDD – Agenda 21, a reprezentanţilor instituţiilor partenere şi a voluntarilor selectaţi, a avut loc prezentarea proiectului, a obiectivelor şi a activităţilor propuse, fiind totodată stabilită strategia de implementare şi responsabilităţile care revin instituţiilor partenere în proiect, respectiv celor 20 de instituţii şi autorităţi publice locale din judeţele Cluj, Tulcea, Mehedinți, Suceava şi din Municipiul Bucureşti. Proiectul urmăreşte creşterea rolului societăţii civile în promovarea principiilor bunei guvernări şi ale participării cetăţenilor la procesul de elaborare a politicilor la nivel local și promovarea dreptului fundamental al cetăţenilor de a participa la problemele publice, prin instituirea unor canale eficiente de comunicare şi consultare între cetăţeni și cele 20 de instituții/autorități publice implicate în proiect.

El a fost gândit astfel încât să contribuie la transpunerea în practică a politicilor și strategiilor Uniunii Europene și ale Guvernului României în domeniul e-government în concordanță cu prevederile Agendei Strategiei Europa 2020, care acordă un rol fundamental tehnologiei informației, componentă esențială a unei Europe competitive, bazată pe o economie a cunoașterii.

10495391_597586150355004_2908161176686329975_oIntroducerea și/sau multiplicarea de către cele 20 de instituții/autorități publice participante a cel puțin două instrumente de tip social media (pagina Facebook a instituției, cont de Twitter, cont de Flickr, bloguri, podcast-uri, Youtube, forumuri, wikis etc.), alese astfel încât să răspundă cel mai bine nevoilor de implicare a cetățenilor în procesul de luare a deciziilor la nivel local și întărirea dialogului cu aceștia, oferă proiectului un important caracter novator.

Principalele rezultate vizate se referă la instituirea unor canale eficiente de comunicare şi consultare între cetăţeni și instituții/autorități publice, creșterea gradului de transparență și bună guvernare a 20 de instituții și a capacității acestora de atragere a cetățenilor în procese decizionale, prin utilizarea rețelelor social media, încurajarea voluntariatului în beneficiul comunităţii, implicarea funcționarilor publici pe baze voluntare în procesul de implementare a proiectului, promovarea campaniei No Hate Speech, multiplicarea şi extinderea bunelor practici în alte 10 judeţe.

Proiectul este finanțat cu valoarea totală de 82684,50, din care co-finanțarea prin granturile SEE se cifrează la suma de 70.648,50 Euro.

Articole Noi