Sedință Consiliu Local Florești – 18 decembrie 2017- 480.000 lei de la buget pentru salubritate.

Cl floresti 18 decembrie 2017.Consiliul Local Florești s-a întrunit în ședință extraordinară, ieri 18 decembrie 2017. Pe ordinea de s-au aflat trei proiecte printre care și o rectificare de buget conform căreia, floreștenii plătesc de la buget 480.000 lei pentru salubritate. 

Președinte de ședință a fost Adrian Mic, iar de la ședință au lipsit consilierii Albert Zoltan, Coroian Ovidiu și Sebastian Cîmpian.  Toate proiectele de pe ordinea de zi au trecut de votul consilierilor.

C O N V O C A T O R

Se convoacă ședința extraordinară a Consiliului Local Floreşti, pentru data de 18 decembrie 2017, ora 16,00 la sediul Consiliului local din strada Avram Iancu, nr. 170, cu următorul proiect al ordinii de zi :

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului local rectificat pe anul 2017.
2. Proiect de hotărâre privind însușirea documentației cadastrale pentru obținerea certificatului de urbanism necesar dezlipirii imobilului situat în localitatea Florești, F.N., jud. Cluj, înscris în C.F. nr. 58.170 Florești în 5 loturi .
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea demarării unei noi proceduri de negociere fără publicare a unui anunț de intenție în vederea atribuirii contractului de achiziție publică „SERVICII DE DESZĂPEZIRE PE RAZA COMUNEI FLOREȘTI” și a documentației de atribuire aferente acestei proceduri de achiziție publică.

Conform proiectului de rectificare a bugetului comunei, au fost aprobate câteva suplimentări de sume de bani la câteva capitole:

  • suplimentarea cu 20.000 lei pentru furnituri de birou
  • suplimentarea cu 170.000 lei pentru Poliția Locală în vederea achiziționării a două autospeciale.
  • suplimentarea cu 811.000 lei pentru scoala din Cetatea Fetei
  • suplimentarea cu 130.000 lei pentru steaguri și mobilier urban
  • suplimentarea cu 480.000 lei pentru salubritate
  • suplimentare cu 312.000 lei pentru subvenționare abonamente

Această rectificare de buget a fost suplimentată cu sume defalcate din TVA pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav și indemnizații – 3.420 lei și  31.000 lei pentru profesori. Primarul a anunțat spre finalul ședinței că până vineri  este posibil să convoace o ședință de îndată pentru a aproba sumele provenite din cote defalcate pentru salariile profesorilor referindu-se la sumele câștigate în instanță de către profesori de-a lungul timpului.

Consilierul local, Doru Matei s-a abținut de la votarea ordinii de zi și și-a motivat abținerea spunând:

“Vreau să îmi motivez abținerea. Am dorit să mă abțin de la această ordine de zi pentru că l-am rugat pe domnul primar să nu facă ședințe de îndată și extraordinare doar atunci când este cazul și din acest motiv am decis să mă abțin la această ședință extraordinară”, a spus Doru Matei.

După citirea proiectelor supuse spre aprobare, consilierul local Doru Matei a avut câteva întrebări vis-a-vis de subiectele de pe ordinea de zi. Întrebări pertinente de altfel pentru că sunt mulți cetățeni care vor să știe spre exemplu, care este situația lucrărilor de la școala din Cetatea Fetei.

Primarul a explicat că suma de 811.000 lei reprezintă lucrări efectuate la școala din Cetatea Fetei pentru care urmează a fi eliberată factura.

Comportamentul edilului de la ședință a lăsat de dorit astfel că s-au obținut cu greu câteva răspusuri la întrebările adresate și care erau de interes public și evident, numai după ce într-un fel sau altul a jignit pe cel care a adresat întrebările, după comentarii total neadecvate pentru o funcție ca cea a primarului și după ce a încercat să “dirijeze” și să influențeze deciziile președintelui de ședință. Din fericire, Adrian Mic și-a luat în serios atribuțiile de președinte de ședință și a cerut primarului să ofere răspunsuri la întrebările consilierilor căci așa se desfășoară o ședință civilizat și cu atât mai mult că în sala de ședințe foarte rar se află persoane din departamentele sau birourile abilitate să dea răspunsuri la posibile întrebări.

Și pentru că a avut acest comportament, consilierul local Doru Matei i-a spus primarului scurt că dacă nu-i convine cum se desfășoară ședințele de consiliu poate să plece pentru că dânsul are calitatea de invitat (n.red. a spus-o și primarul în mai multe ședințe). De aici, show în toată regula. Primarul a replicat că este ales al cetățenilor de parcă nu la fel sunt și consilierii locali, i-a spus consilierului că nu are nimic în comun cu Floreștiul, că nu-l cunosc vecinii și așa mai departe. Despre circul de la ședința de ieri, despre modul execrabil în care s-a comportat edilul la ședința publică, despre acuzații ireale și amenințări lansate public am relatat aseară AICI și pot fi vizionate în filmarea integrală a ședinței de mai jos.

Discuțiile aprinse au continuat și s-au amplificat la subiectul salubrizare, deszăpezire unde edilul a fost întrebat dacă este legală/posibilă plata facturilor de salubritate din bugetul local. La acest subiect primarul a reușit să răspundă scurt “conform hotărârii dumneavoastră”, după care a lansat acuzații și amenințări. Ce a vrut să spună primarul este că într-o posibilă neregulă/încălcare a Legii, Consiliul Local este responsabil.

După ieșirile avute la ședință, primarul insistă asupra președintelui de ședință să se țină de ordinea de zi și să vegheze asupra bunului mers al ședinței. Adrian Mic a răspuns că deținătorii mandatelor de consilieri locali au tot dreptul să adreseze întrebări.

La discuțiile legate de deszăpezire, primarul comunei nu pare să fie prea încrezător ba dimpotrivă, este aproape sigur că nu se vor prezenta operatori pentru a depune oferte din cauza cercetărilor penale despre chiar dânsul a menționat.

Din fericire, aici îl salvează colegul de partid, Nicolae Oltean care vine cu niște răspusuri pentru a lămuri situația legată de licitații, reluările licitațiilor pentru că nu se prezintă nimeni (nici nu-i de mirare că nu se mai înțelege nimic), organizarea acestor proceduri de negociere fără anunț care nu au rezultat iar consecințele sunt vizibile în postările cetățenilor din mediul online. Mai mult, Nicolae Oltean vine și cu un amendament pentru a “ușura” atribuirea acestui contract de salubrizare stradală și deszăpezire. Se pare că pretențiile conform caietului de sarcini sunt prea mari.

La finalul ședinței un cetățean prezent la ședință și de altfel activ în mediul online a adresat o întrebare legată de drumul de legătură din nordul comunei și  a cerut ca primăria să se ocupe de acest drum pentru a putea fi în continuare folosit. Acesta ar urma să se închidă pe perioada de iarnă. Primarul a explicat că drumurile agricole se închid pe perioada de iarnă dar asta nu înseamnă că accesul va fi restricționat.

La acest capitol, consilierul local PSD, Oprea Luisa s-a simțit îndatorată să felicite administrația locală pentru că face ceea ce trebuie să facă pentru comunitate și anume că împrăștie material antiderapant.

Ședința ordinară de Consiliul Local pentru luna decembrie ar urma să aibă loc în 28 decembrie, ora urmând a fi stabilită.