Peste 8500 de străini au ales Clujul în 2017. Vezi întreaga evaluare a Serviciului de Imigrări al județului Cluj.

Foto: Arhiva Cluj24h.ro

Foto: Arhiva Cluj24h.ro

În cursul anului 2017, polițiștii Serviciului pentru Imigrări al județului Cluj au asigurat managementul șederii și rezidenței pe teritoriul României pentru 8.509 persoane, dintre care 2.826 din state terțe și 5.683 cetățeni ai Uniunii Europene/SEE/CH. Au fost depistați 210 străini în situații ilegale și emise 208 decizii de returnare, 2 situații de îndepărtare sub escortă și o comunicare de părăsire a țării.

Totodată, polițiștii de imigrări au aplicat 160 de sancțiuni contravenționale în valoare de 79.900 de lei.

Polițiștii din cadrul Inspectoratului General pentru Imigrări – Serviciul pentru Imigrări al județului Cluj, în cursul anului 2017, au asigurat managementul șederii și rezidenței pe raza județului pentru 8.509 persoane, dintre care 2.826 străini din state terțe, cei mai mulți din Republica Moldova, Tunisia, Israel, Maroc și 5.683 de cetățeni ai Uniunii Europene/SEE, majoritatea din Franța, Italia, Germania, Italia, Spania și Bulgaria.

Principalele scopuri pentru care străinii şi-au stabilit reşedinţa pe teritoriul României sunt: studii, conexe dreptului la unitatea familiei (reîntregirea familiei, membrii de familie ai cetăţenilor români, UE sau SEE), angajare în muncă, alte scopuri sau stabilirea domiciliului pe teritoriul ţării noastre.

În ceea ce priveşte admisia în România, în perioada de referinţă au fost depuse un număr de 198 de  invitații pentru străini din India, Pakistan, Maroc, Tunisia, etc respectiv un număr de 19 cereri admisie în scop de reîntregirea familiei.

În perioada analizată, au fost înregistrate 124 cereri pentru eliberarea avizelor de muncă pentru lucrători permanenți, detașați, înalt calificați și ICT, fiind aprobate și emise un număr de 116 avize.

De asemenea, a fost aprobată prelungirea dreptului de ședere temporară/permanentă și au fost emise 1.235 de permise de ședere pentru cetățeni din state terțe, dintre care 1.169 pentru ședere temporară și 66 pentru ședere pe termen lung. Au fost eliberate 1.698 de documente pentru cetățeni ai Uniunii Europene/SEE/CH, din care 1.640 de certificate de înregistrare, respectiv 58 cărți de rezidență.

Pe linia combaterii șederii ilegale, în perioada de referință, au fost organizate 54 de acțiuni/controale cu forțe proprii și în cooperare cu instituțiile care au atribuții în domeniu, în urma cărora au fost depistați 210 străini în situații ilegale. Pentru străinii aflaţi în situaţii ilegale sau care nu mai întruneau condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea sau prelungirea dreptului de şedere, au fost emise 208 decizii de returnare de pe teritoriul României (pentru un număr de 155 luându-se și măsura nepermiterii intrării pe teritoriul României pe o perioadă de 3 luni) și o comunicare prin care s-a stabilit obligația de returnare sau termenul pentru plecarea voluntară,. De asemenea, au fost 2 situații privind 3 străini pentru care a fost dispusă măsura îndepărtării sub escortă de pe teritoriul României.

În perioada de referință au fost aplicate 160 de sancțiuni contravenționale în valoare de 79.900 de lei, pentru nerespectarea prevederilor OUG 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată.

Controlul permanent asupra respectării legalității șederii în România a străinilor, combaterea migrației ilegale și a muncii nedeclarate rămân acțiunile noastre prioritare, măsuri care contribuie la creșterea gradului de siguranță a cetățeanului.
***
Pentru informaţii privind activitatea Inspectoratului General pentru Imigrări, documentaţia necesară prelungirii dreptului de şedere, tipuri de formulare şi alte informaţii, se poate accesa site-ul oficial al instituției la adresa www.igi.mai.gov.ro.

De asemenea, invităm solicitanţii să utilizeze aplicaţia on-line de depunere a documentelor, la adresa www.portaligi.mai.gov.ro, pentru reducerea timpului de aşteptare la ghişeu şi eficientizarea procesului de preluare a documentelor.