vineri, martie 29, 2024

ITM Cluj, controale pe terase în Starea de Alertă.

Servicii de criolipoliză la Allure Clinique de Beaute!

Slăbește la rece, fără bisturiu și la un preț accesibil printr-o procedură fără riscuri. În doar trei ședințe, poți scăpa de 5-6 cm în circumferință.

Foto: Arhiva
Foto: Arhiva

Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj a desfășurat în perioada 08-09.07.2020 controale la terasele restaurantelor și barurilor din Cluj-Napoca.

La aceasta acțiune, parte din campania de prevenire și combatere a pandemiei COVID-19, au participat toți inspectorii de muncă ai ITM Cluj.

În perioada 08-09.07.2020 au fost controlați un număr de 48 de angajatori și s-au aplicat 39 de sancțiuni contravenționale, din care 31 amenzi, în cuantum total de 35.000 lei.

Amenzile au fost aplicate pentru nerespectarea prevederilor cu referire la obligația operatorului economic de a asigura o distanță de minim 2 metri între mesele situate pe terasă, precum și pentru consumul băuturilor alcoolice în spații din interiorul clădirilor (art.5, alin.3, lit.f, din Legea 55/2020-privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVOD-19, coroborat cu prevederile art.6, pct.1, 3 – anexa 3, din HG 476/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 ).

În cadrul acestor acțiuni de control, în contextul situației epidemiologice în creștere din țară, s-a urmărit cu prioritate conștientizarea angajatorilor, angajaților dar și a clienților acestora asupra pericolului expunerii neprotejate în spațiile aglomerate, respectarea măsurilor prevăzute de lege pentru prevenirea infectării cu virusul COVID 19 fiind imperios necesară. Cu toate acestea, în aplicarea sancțiunilor contravenționale, s-a avut în vedere impactul socio-economic al acestei perioade de pandemie asupra forței de muncă și agenților economici, aplicandu-se cuantumul minim impus de lege.

Campania de prevenire și combatere a pandemiei COVID-19, desfășurată pe perioada stării de alertă, a avut un parcus etapizat.

A inceput prin trimiterea unori scrisori de atenționare a angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de salariați, care își au sediul social în raza teritorială a ITM Cluj, cu privire la necesitatea luării de măsuri în vederea stabilirii de programe individualizate de munca pentru salariații care desfășoară activitate în același spațiu de lucru, în vederea reducerii riscului de contaminare cu COVID-19 (art.21, Legea 55/2020). Rezultatele au fost pozitive, dintr-un număr de 189 angajatori, cărora li s-au trimis înștiințări în acest sens, toți au comunicat inspectoratului teritorial de muncă luarea măsurilor impuse.

S-au făcut recomandări și informări ale ITM Cluj (inclusiv pe site_ul instituției și în presă) în ceea ce privește necesitatea acordării unei protecții adecvate împotriva îmbolnăvirii cu COVID -19 și asigurării unui mediu de munca sigur pentru sănătatea lucrătorilor.

Pe parcursul intregii stări de alertă s-au efectuat un număr de 308 controale la 308 societăți, s-au dispus 198 de măsuri și s-au aplicat 101 sancțiuni contravenționale, din care 31 amenzi în valoare de 35.000 lei.

Prin intermediul verificărilor efectuate de către ITM Cluj în această perioadă de alertă, menționăm faptul că inspectorii de muncă au avut în permanență în vedere informarea angajatorilor și angajaților despre riscurile la care sunt expuși lucrătorii atunci când nu se acordă atenția cuvenită respectării normelor de securitate și sănătate în muncă și nu sunt luate măsurile de prevenire a răspândirii noului coronavirus (SARS- CoV 2).

Considerăm că prin acțiunile de informare, conștentizare și control desfășurate de către ITM Cluj în perioada starii de alertă s-a atins obiectivul principal al acestora, și anume conștientizarea de către angajatori și angajați a importanței respectării măsurilor specifice pentru diminuarea răspândirii COVID-19.

Articole Noi