Ioan Oleleu: „Pista aeroportului este un al doilea model de jaf pe banul public”. Dezvăluiri pas cu pas

2
430

ioan oleleu 1Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj a organizat o conferinţă de presă în cadrul căreia a povestit pas cu pas, ceea ce s-a întâmplat în cazul Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj. Alături de el au mai fost şi vicepreedintele CJ, Vakar Instva, dar şi reprezentanţi ai instituţiei.

„Pentru că s-a discutat foarte mult despre implicarea aparatului tehnic din Consiliul Judeţean în ceea ce priveşte implementarea proiectului,  vreau să vă spun câteva lucruri.  Acest contract a fost semnat în anul 2011. Până în luna mai 2013, din Consiliul Judeţean, nimeni nu a ştiut modalităţile de derulare a contractului respectiv. În luna mai 2013,  la un moment dat s-a decis în alte locuri schimbarea membrilor din Comisia Tehnică,  în prima fază a fost propus de către domnul Petran, dânsul a fost cel care urca sus-jos timp de două-trei săptămâni, la un moment dat  a venit cu o soluţie să schimbe membrii comisiei Tehnico-Econimice. În prima fază a fost numit preşedinte domnul Vakar.  În prima şedinţă ne-am trezit cu două propuneri foarte interesante: una de construire a unui dig şi cea mai importantă a fost alocarea a încă 26 de milioane de lei  pentru costul de finanţare pe care le solicita într- un memoriu Aeroportul Internaţional Cluj.  Vreau să vă spun că din acel moment s-a lucrat şi sâmbete şi duminici pentru a încerca să clarificăm anumite aspecte.  Propunerea a fost respinsă de către Comisia Tehnico-Economică după lungi discuţii atât aici cât şi la aeroport. Discuţii la care angajaţii Consiliului Judeţean au fost jigniţi într-un hal fără de hal de către cei care au susţinut că este necesară alocarea acestor bani că altfel nu continuă lucrările, după care s-a trecut la întocmirea referatului pentru aprobarea hotărârii de Consiliu Judeţean”, a povestit Ioan Oleleu.

O „eroare” strecurată într-un proiect de hotărâre aprobat de consilierii judeţeni

„Dintr-o „eroare” această sumă a fost trecută în proiectul hotărârii de Consiliu Judeţean.  Ţin să precizez că cei din Comisia Tehnică şi-au desfăşurat lucrările undeva în jurul orei 10,00-11,00  şi imediat a început şedinţa de Consiliu Judeţean.  S-a votat această hotărâre, ulterior am văzut „greşeala” respectivă, am propus abrogarea hotărârii de CJ, dar luptele au fost destul de grele. Până la urmă s-a reuşit acest lucru. Tot atunci am cerut o notă explicativă, care există la dosar, doamnei arhitect şef de atunci, Sanda Oltean prin care să îmi aducă la cunoştinţă cărui fapt s-a datorat acea „greşeală” şi cum a fost posibil acest lucru. Mi se aduce la cunoştinţă că sunt anumite nereguli de implementare a proiectului la aeroport. Atunci, am făcut o adresă am solicitat tuturor membrilor, directorilor, inclusiv domnului arhitect un punct de vedere pe baza materialelor pe care noi le aveam  în Cj . Fiecare dintre ei şi-a făcut câte un punct de vedere şi-au ridicat câte un semn de întrebare, ele au fost oarecum identice la acea vreme  cu raportul care a fost elaborat luna trecută”, a mai spus vicepreşedintele.

Neregulile au fost semnalate preşedintelui Consiliului Judeţean fără succes

„Apoi, am întocmit un referat către domnul preşedinte Horea Uioreanu prin care i-am adus la cunoştinţă cele stipulate de către aparatul de specialitate  şi i-am cerut imperativ demararea unui audit  pentru tot ceea ce înseamnă derularea proiectului aeroportului. În luna iulie, anul trecut. După acel raport am cerut comisiei un referat pentru acea expertiză, eu am aprobat acel referat, din păcate el nu a fost aprobat şi de către domnul preşedinte Horea Uioreanu. Am făcut acest lucru pentru că dânsul era ordonatorul de credit, el era singurul care putea decide  o astfel de cheltuială, o astfel de strategie, eu nu aveam cum din poziţia de vicepreşedinte să   fac acest lucru, decât să solicit”.

Proiectantul general, un mare semn de întrebare

„Mai departe, comisia şi membrii din cadrul CJ au participat în cadrul comandamentului  de la nivelul aeroportului, s-a constituit un corp de lucru de la nivelul CJ pentru că cea mai mare problemă cu care se confrunta şi pericolul de care ştiam noi erau exproprierile care întârziau şi era nevoie de un ajutor  ca să se termine problema exproprierilor. Toate şedinţele acestui comandament s-au finalizat cu rapoarte şi din marile probleme care s-au rezolvat acolo, inclusiv datorită aparatului tehnic, dar ele au vizat exproprierile,  problemele legate de deviere la Becaş, obstacolarea care era o  problemă pentru autorizarea ulterioară, iar în cadrul acestor discuţii a mai fost discutată şi problema proiectantului general. Prima discuţie a fost la mine în birou şi am observat că  deşi se semnase un contract, câştigase o firmă, era Iptana, iar ulterior a apărut un alt proeictant Geo Arc care culmea  era membru în asociarea care a câştigat construcţia. Ne-am pus întrebarea: „cum poate să fie un proiectant membru al asocierii care şi-a propus construirea când el avea foarte clar atribuţii doar de a elabora detaliile tehnice de execuţie?” . Ni s-a spus, „Iptana a făcut anumite greşeli”, dar ne-am pus întrebarea „care au fost măsurile pe care le-a luat Aeroportul Internaţional Cluj pentru a sancţiona, având în vedere suma foarte mare pe care Iptana a primit-o prin contract?”. Dacă firma respectivă a gresit trebuie să şi răspundă cu atât mai mult dacă i s-au plătit toate sumele de bani.   În prima fază a fost o discuţie la aeroport în care domnul director ne-a convins că trebuie să continue cu Sea Milano, după care am plecat de la aeroport. La Consiliul Judeţean, domnul director a avut o relevaţie la un moment dat şi a spus „domnule preşedinte,  mă bucur că ne-aţi împăcat cu Iptana, tre’ să dau o bere”. Toată lumea a rămas surprinsă  şi nu ştia ce se întâmplă. Au semnat şi au  plecat. Au fost anumite probleme legate de virarea unor sume de bani”. A continuat Ioan Oleleu.

Actele adţionale „fără număr”, dublează valoarea contractelor

„Pista erooportului este un al doilea model de jaf pe banul public. Aceeaşi concepţie a fost la aeroportul internaţional şi cu terminalele. Consiliul Judeţean a virat anul acesta şi dacă nu mă înşel şi anul viitor mai avem de plată pentru acele sume de bani. Suma se dublează prin nenumărate acte adiţionale. Până anul trecut, am aflat zilele trecute, noi ştim de 22 de acte adiţionale la pistă şi se pare că mai sunt 4 acte adiţionale de care nu am ştiut sub nicio formă. Astăzi, văd că mi se cere demisia de către domnul, nici nu vreau să îi spun numele, dar vă spun că având în vedere aspectele grave care s-au petrecut, credem noi, acolo, afirm cu tărie că nu am avut niciun alt interes decât de a redeschide aeroportul”.

Presiuni pe angajaţii şi familiile lor. Oleleu înaintează plângeri instanţelor de judecată

„Eu astăzi, vreau să vă spun că ceea ce se întâmplă în judeţul nostru nu este la locul lui. Toate aceste lucruri nu sunt în regulă. Ceea ce se întâmplă la adresa funcţionarilor publici  din cadrul Consiliului Judeţean este un fapt fără precedent şi grav în acelaşi timp şi le cer tuturor să înceteze acest lucru. Atunci când au apărut primele probleme nu multă lume avea curajul să se uite la ceea ce se întâmplă la aeroport. Tensiunile, presiunile, atât pe ei cât şi pe familiile lor au fost fără precedent. Articole peste artiole, mesaje pe telefoane la diverse ore din zi şi din noapte, mesaje transmise prin alte metode. Există poliţie, dar vă spun şi dumneavoastră să vedeţi în ce condi’ii s-a lucrat. Ceea ce s-a întâmplat în ultima perioadă, afirmaţiile profund calomnioase atât la adresa mea cât şi la adresa instituţiei  mă determină să le transmit tuturor „Opriţi-vă!”.  Vreau să aduc opiniei publice intenţia mea de a mă adresa instanţelor de judecată pentru ca aceste atacuri şi derapaje flagrante de la normalitate să înceteze, iar cei vinovaţi trebuie să plătească. Prejudiciul adus mie, familiei mele nu poate să rămână nepedepsit, motiv pentru care mâine, am să adresez instanţelor de judecată plângerile pentru tot ceea ce s-a întâmplat în această perioadă” a încheiat Ioan Oleleu.

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean nu a dorit să spună împotriva cui va înainta plângerile, spunând doar că se va consulta cu avocaţii şi va comunica acest aspect în cursul zilei de mâine.

2 COMENTARII

  1. Ioan Teleleu: “Pista aeroportului este un al doilea model de jaf pe banul public”, posibil dar inca nu te-au prins baietii cu ochi albastrii de la DNA ? Ionele ce incerci sa maschezi acum ? Nu cred ca mai ai vreo sansa sa-ti scapi pielea , esti pe lista! Urmeaza verificarea pt. „Ic Ponor ” si „Groapa de gunoi „.

  2. Eu nu inteleg de ce a vorbit abia acum. Sunt convinsa ca cei care au avut curajul sa fure in halul acesta sunt adevarati mafioti, dar trebuia ca Ioan Oleleu sa isi deschida gura mai repede. N-am inteles de ce abia cum, doar pentru ca Ciceo a indraznit sa ameninte ca il baga si pe el in toata treaba asta? Ideea de a cere demiisii unul altuia mi se pare o copilarie, eu l-as fi ignorat pe mucosul de Seplecan ca el acum ca nu il mai are in fata pe Uioreanu se crede mare sef dar nu e in stare sa formuleze corect o fraza. Si evident si-a luat nasul la purtare. Eu cred ca aveti dreptate domnule Oleleu, dar trebuia sa vorbiti mai devreme. Oricum toti cei care au luat parte la acest furt sa plateasca.

Comentariile sunt închise.