marți, aprilie 16, 2024

HCL 21/2017- Hotărârea „back to the future”, inventată la Florești. Prefectura: „Hotărârea se aplică din 6 martie”

Servicii de criolipoliză la Allure Clinique de Beaute!

Slăbește la rece, fără bisturiu și la un preț accesibil printr-o procedură fără riscuri. În doar trei ședințe, poți scăpa de 5-6 cm în circumferință.

consiliu local florestiConsiliul Local Florești a aprobat în ședința din 23 februarie 2017 HCL nr 21/2017, o hotărâre pe care Primăria Florești dorește să o aplice retroactiv. Hotărârea care funcționează după modelul „back to future” a fost inventată la Florești și este ea însăși o contradicție greu de explicat. 

În toată această problemă cu deșeurile de la Florești există mai multe nereguli, dar este interesant cum la Primăria Florești se poate aplica o hotărâre din viitor la timpul trecut.

QES a eliberat facturile pe luna februarie (firma cu care floreștenii au contractele de salubrizare in vigoare), dar în acest timp o alta firmă de salubrizare adusă pe raza comunei Florești (fără să existe măcar o hotărâre a Consiliului Local Florești) a adunat deșeuri din comună și a eliberat facturi pentru care desigur, floreștenii trebuie să plătească.

sulea QESÎncă dinaintea aprobării HCL 21/2017 privind taxa specială de salubrizare și regulamentul de aplicare, primarul comunei Florești îi îndemna pe locuitori să nu mai plătească factura către QES și, din 10 februarie să plătească la Primărie, bani ce vor acoperi serviciile prestate de o altă firma, Strict Prest.

Ba mai mult, primarul a făcut și niște calcule pe pagina personală de facebook.

anunt administratieMai mulți administratori de imobile au executat ordinul (asta pentru că a avut loc o întâlnire cu aceștia la sediul Primăriei și li s-a spus exact ce și cum să facă), astfel că mulți au adus la cunoștința locuitorilor că pentru perioada 10 februarie 2017- 10 mai 2017 nu vor mai avea inclusă la cheltuieli și taxa pentru salubrizare.

Numai că în mediul online, floreștenii sunt debusolați și au ajuns să își posteze facturile emise de QES pe un site de socializare, întrebându-se „Eu cui plătesc?”. Dacă factura eliberată de QES ar fi fost pentru perioada 1-10 februarie 2017 n-ar fi fost o problemă dar facturile sunt pe luna februarie și au trecute temeiul legal.

Poate că mulți vor spune că nu este nimic în neregulă cu asta însă absurdul vine chiar din hotărârea Consiliului Local care poate din neștiință a aprobat această bazaconie.

Hotărârea din viitor, aplicată în trecut. 

Practic, această hotărâre spune că va fi aplicată din momentul aprobării ei dar își produce efectele înainte de aprobare.

Art. 10 al Regulamentului ne spune că „Termenul de depunere al declarației de impunere pentru taxa specială de salubrizare este de 30 de zile de la momentul aprobării prezentului regulament”  

Din moment ce „prezentul regulament” a fost aprobat în 23 februarie 2017 și cetățeanul are 30 de zile la dispoziție să depună declarația, cum se poate să i se ia niște bani din 10 februarie 2017?

Probabil pentru că așa scrie în regulament la articolul 13 alin, 4. „Taxa specială se datorează începând cu 10 februarie pe o perioadă de până la 90 de zile”.

alin.5. „Plata taxei de salubrizare se datorează lunar și achită până la data de 25 a lunii următoare, inclusiv. Plata taxei speciale se poate face și anticipat”

Tot în regulament se stipulează la articolul 19, faptul că ” Prezentul regulament intră în vigoare la data aprobării și are valabilitate până la finalizarea procedurilor de delegare a serviciului de salubrizare către un operator licențiat.” 

Mai este necesar să explicăm faptul că dacă intră în vigoare la data aprobării (23 februarie 2017) nu se poate ca floreștenii să datoreze bani începând cu 10 februarie? Nu se poate să își producă efecte anterior aprobării.

În plus, există deja un contract de delegare a serviciilor de salubrizare către un operator licențiat. Acesta se numește Quatro Eco Salub.

În al doilea rând, cine sau ce oferă siguranța că noile proceduri de delegare a serviciului de salubrizare către un operator licențiat se va finaliza înainte de cele 90 de zile? Asta pentru că „taxa specială se datorează începând cu 10 februarie pe o perioadă de până la 90 de zile”.

Ei bine, acest episod „back to the future”, acest nonsens aprobat de consilierii locali în 23 februarie 2017 trebuie să înceteze pentru că nu doar că este absurd ce se întâmplă dar consecințele ar putea să fie mult mai neplăcute.

Instituția Prefectului județului Cluj: „HCL nr 21/23.02.2017 poate fi aplicată începând cu data de 6 martie 2017”.

raspuns prefectDesigur, cetățeanul va face așa cum consideră de cuviință însă conform reprezentanților Instituției Prefectului și a Legii în vigoare, această hotărâre nu își poate produce efectele mai devreme de 6 martie. Hotărârea intră în vigoare imediat după aprobarea ei, dar efectele și le produce conform termenelor prevăzute de Legea 215/2001.

Pentru ca lucrurile să fie foarte clare, potrivit prevederilor art. 49 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, hotărârile cu caracter normativ, devin obligatorii și produc efecte de la data aducerii lor la cunoștința publică.

Aducerea la cunoștința publică a hotărârilor cu caracter normativ se face în termen de 5 zile de la data comunicării oficiale către Prefect.

HCL nr 21/23.02.2017 a fost înaintată Instituției Prefectului județului Cluj cu adresa nr 22865/03.03.2017, înregistrată la instituția noastră sub numărul 3818/06.03.2017. Apreciem că HCL 21/23.02.2017 poate fi aplicată începând cu data de 6 martie 2017 data comunicării oficiale către Prefect, se arată în răspunsul  primit din partea Instituției Prefectului.

 Vă reamintim faptul că s-au abținut de la votul privind această hotărâre, următorii consilieri: (7 abtineri) Albert Zoltan, Florentina Vaida, Sebastian Cimpian, Luisa Oprea, Doru Matei, Coroian Ovidiu si Adrian Mic).

3 COMENTARII

  1. Cei care nu vor sa plateasca in doua locuri sa intrebe la administratie si daca le-a venit factura de la Quatro Salub sa o plateasca. La primarie vor face dovada ca au platit salubrizarea. Primaria nu le poate lua bani retroactiv. Vor plati la primarie pe martie si in continuare pana vom avea contract cu firma care castiga licitatia.

    • Nu cred ca ii adevarat. Asociatia are contract cu QES care nu isi indeplineste conditiile iar firma noua nu are contract cu asociatiie.in teorie e oe gratis intrucat nici una nu are temei legal sa incaseze bani.

      • Cristi gresesti! Quatro Salub are temei legal, contractul cu asociatiile sau persoanele fizice si juridice. Daca nu si-a respectat contractul trebuia sa va cereti drepturile. Puteati cere recalcularea facturilor. Ati facut asta? Temei legal are, firma noua are un contract cu primaria, deci tot noi platim. Cum a venit in Floresti aceasta firma nu e legal. Nu stiu ce factura au eliberat ei. Pe ce suma? Firma noua primeste 310 lei pe tona de deseuri. Cate tone a adunat?

Comments are closed.

Articole Noi