Exclusiv! Situația proceselor pentru PUZ/PUD-uri de la Florești. Cetățenii plătesc servicii juridice externe deși Primăria are doi juriști. Se justifică?

Floresti de sus
Foto: Arhiva Cluj24h.ro

Din categoria „Culmea nesimțirii”, face parte și situația în care au ajuns floreștenii. Să spui că n-ai pierdut procesele cu Prefectul deși ai sentințele în mână și hotărârile revocate, să ai doi juriști în instituție dar să contractezi servicii juridice din exterior și să inșiști că ai dreptate când ai pierdut mai multe procese pe aceeași temă este …

Spuneți voi, floreșteni ce este! Voi cei care știți câtă nevoie e de bani pentru creșe, grădinițe, drumuri de legătură cu Muncipiul Cluj-Napoca și multe altele. Știți prea bine. Cluj24h.ro vă spune care este situația la acest moment pentru procese încheiate despre care primarul comunei Florești spune că „nu am pierdut nici unul”, în timp ce externalizează serviciile juridice pe banii voștri.

Consiliul Local Florești a pierdut procesul pentru înființarea CTATU

Pentru început (sunt prea multe discuții și în ședințele de consiliu local) un lucru este cert. Comuna Florești nu poate avea Comisie Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism, pentru că așa spune legea 350. Consiliul Local Florești a pierdut definitiv procesul privind înființarea comisiei. Primarul comunei a spus la ultima ședință de consiliu local că procesul a fost pierdut pentru că nu au fost reprezentați. Nimic mai greșit. Consiliul Local Florești a fost reprezentat pentru că a făcut recurs la prima sentință deci a fost reprezentat, dar a pierdut definitiv procesul în 7 septembrie 2016. Aveți mai jos sentința rămasă definitivă după recurs, precum și dovada respingerii recursului.comisie urbanims floresti

„Instanța apreciază, la fel ca și reclamantul că o comisie tehnică de amenajare a teritoriului și de urbanism se poate constitui doar la nivelul consiliilor județene și ale consiliilor locale ale municipiilor și orașelor, neexistând cadrul legal pentru înființarea unei astfel de comisii la nivel de comună”, se arată în sentință.

comisie 1 comisie 2 comisie 3

 

 

 

 

 

 

 

 

Consiliul Local Florești a pierdut și 3 procese pentru PUZ și PUD (au fost atacate și PUD-uri). Urmează să fie finalizate și alte procese cu aceleași șanse de pierdere. Iată situația la acest moment.

Au urmat o serie de procese privind revocarea de HCL pentru PUZ-uri și PUD-uri aprobate ilegal de Consiliul Local Florești. Mai exact, în primă fază 9 procese pentru următoarele HCL-uri:

Prefectul judetului Cluj a promovat acţiune în contencios administrativ împotriva Hotărârilor  Consiliului local al Comunei Floresti  nr. 147/2015, 148/2015, 149/2015, 182/2015, 183/2015, 184/2015, 185/2015, 187/2015 si 188/2015, ne-au răspuns reprezentanții Instituției Prefectului județului Cluj.

Dintre aceste nouă hotărâri atacate în instanță, 3 au fost anulate la primele termene pentru că aceste cauze au rămas fără obiect, adică prefectul a câștigat la linia de start. Nici vorba să fi câștigat Consiliul Local Florești, dat fiind faptul că Instituția Prefectului a obținut ceea ce și-a dorit și anume anularea HCL. Mai jos, vedeți sentințele.

În privința următoarelor HCL, cu mențiunea că mai multe au pierdut deja la prima instanță, situația este următoarea:

HCL 187/2015 sentința nu este definitivă procesul ajungând la Curtea de Apel

HCL 183/2015 sentința nu este definitivă procesul ajungând la Curtea de Apel

HCL 182/2015 sentința nu este definitivă procesul ajungând la Curtea de Apel

HCL 149/2015 sentința nu este definitivă procesul ajungând la Curtea de Apel

HCL 148/2015 nu are deocamdată soluție în prima instanță, dar are termen mâine.

HCL 147/2015 nu are deocamdată soluție în prima instanță urmând să aibă termen în Decembrie 2016.

Sentința Civilă nr. 1933/2016 în privința HCL 188/2015.

Sentința Civilă nr. 2285/2016 în privința HCL 185/2015.

Sentința civilă nr.2218/2016 în privința HCL 184/2015

HCL 184 HCl 184 1

HCL 185 HCL 185 1

HCL 188 HCL 188 1

consilier juridicPrimarul comunei a decis că trebuie externalizate serviciile juridice pentru aceste procese. Primăria comunei Florești are în acest moment 2 juriști, plătiți de altfel tot din buzunarul cetățenilor. Este justificat?

În iulie 2016 prin transfer, la Primăria Comunei Florești a ajuns consilierul juridic Șanta Florin Călin dovada stă anunțul publicat pe site-ul primariei în luna mai și HCL nr 122/2016 privind aprobarea modificărilor statului de funcții al aparatului de specialitate al primarului. În primărie sunt acum doi consilieri juridici plătiți de cetățenii comunei Florești.

Prima hotărâre de Consiliu Local Florești privind externalizarea serviciilor juridice pentru aceste procese (cele menționate mai sus, neîncheiate, ajunse la Curtea de Apel) s-a aprobat în ședința din 8 aprilie 2016. (HCL 36/2016).

Noul Consiliu Local Florești a rămas cu o „moștenire” din partea vechiului consiliu, aprobări de PUZ-uri PUD-uri ilegale, astfel că în ședința de Consiliu Local din iulie 2016 (după alegerile locale) ajung pe ordinea de zi mai multe cereri de revocare HCL din partea Instituției Prefectului. Dintre acestea 5 au ajuns astăzi, în instanță pentru că nu le-au revocat.

Alte 5 dosare pe rol, altă hotărâre de externalizare a serviciilor juridice, alți bani – altă distracție. Totul pe bani publici. Cine sunt avocații plătiti pentru aceste servicii și cu ce sume? Informațiile nu sunt publice.

În 20 octombrie 2016 (la ultima ședință de Consiliu Local) se aprobă o nouă hotărâre privind contractarea de servicii juridice pentru aceste ultime cinci procese (HCL-ul nu a fost încă publicat pe site-ul Primăriei).

Privind externalizarea serviciilor juridice, 4 consilieri s-au abținut (Albert Zoltan, Szekely Istvan (Doronci), Doru Matei și Dan Maier) iar restul au votat „pentru”.

 
Primarul insistă că nu s-a pierdut niciun proces și că va recupera fiecare bănuț cheltuit pentru aceste procese. Ba mai mult, spune că este ilegal ce se cere și că vom avea o supriză săptămâna aceasta.

Nu zău, de la cine și cum veți recupera acești bani? O să externalizeze Primăria Florești și serviciile juridice pentru deschiderea unor noi procese prin care să ceară aceste daune? Asta ar mai lipsi Floreștiului.

În condițiile în care Consiliul Local Florești a fost deseori avertizat asupra acestor nerespectări de legislație (vorbim aici de vechiul consiliu, dar în cel de astăzi se numără mulți consilieri din cel vechi) și cu toate acestea a continuat să aprobe PUZ-uri și PUD-uri ilegal, se justifică această externalizare a serviciilor juridice? De ce au insistat să nu revoce HCL-urile nelegale? De ce plătesc floreștenii doi juriști și servicii juridice externe?

Cine spune că Florești nu poate avea Comisie de Urbanism? Sentința Definitivă 1225/2016

Cine spune că este necesar avizul arhitestului-șef al CTATU Cluj?

Tot legea 350 dar dacă aceea nu-i place Biroului de Urbanism din cadrul Primăriei Florești și nici consilierilor juridici atunci le mai aducem Normele de aplicare a Legii 350, mai exact, Ordinul nr. 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism

 CAP. IV Avizarea documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism (Toate documentațiile)

Art. 26.
(1) Propunerea de avizare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism de la nivel judeţean sau local, după caz, care fundamentează avizul arhitectului-şef, se emite în condiţiile legii, pe baza analizei documentaţiei complete, părţi scrise şi desenate, inclusiv acorduri/avize/studii de fundamentare.
(2) Propunerea de avizare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism din cadrul consiliului judeţean, pentru unităţile administrativ-teritoriale în care nu funcţionează comisii tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism din cadrul aparatului propriu al consiliilor locale, până la înfiinţarea în cadrul aparatului propriu al consiliilor locale a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism, se emite în condiţiile legii, pe baza analizei documentaţiei complete/părţi scrise şi desenate.

Recapitulare: 

Sentința ne spune că Floreștiul nu poate avea COMISIE DE URBANISM. Legea ne spune că este necesar avizul arhitectului șef de la comisia de urbanism nivel județean. Pentru toate documentațiile de amenajare a teritoriului și de urbanism. Toate avizele ce cer prin Certificatul de Urbanism.

cluj24h.ro, TEDxCluj, reducere bilete, marius moga

1 COMENTARIU

Comentariile sunt închise.

Articole Noi

Servicii de criolipoliză la Allure Clinique de Beaute!

Slăbește la rece, fără bisturiu și la un preț accesibil printr-o procedură fără riscuri. În doar trei ședințe, poți scăpa de 5-6 cm în circumferință.

criolipoliza cluj, criolipoliza ieftin, salon criolipoliza cluj, criolipoliza marasti, cluj24h, beneficii criolipoliza, allure clinique de beaute cluj