vineri, martie 29, 2024

Exclusiv! Floreştenii nu scapă de coşmarul traficului. Iată motivul pentru care drumul din nord nu poate fi asfaltat.

Servicii de criolipoliză la Allure Clinique de Beaute!

Slăbește la rece, fără bisturiu și la un preț accesibil printr-o procedură fără riscuri. În doar trei ședințe, poți scăpa de 5-6 cm în circumferință.

traficCoşmarul din trafic de care au parte floreştenii nu va dispărea curând. Dacă în urmă cu ceva vreme v-am arătat că drumul din Sud nu va fi prea curând realizat, poate niciodată, astăzi vă voi arăta că nici în privinţa asfaltării drumului de exploatare agricolă nu sunt speraţe prea mari. Floreştenii s-au lămurit deja şi de eficienţa semafoarelor inteligente care au fost puse în funcţiune, ba au fost oprite, este permis virajul la stânga, ba nu este permis, ba este trasată pe carosabil linie continuă, ba e discontinuă şi toată nesiguranţa în implementarea proiectului care de altfel a avut consecinţe negative. 

În ce priveşte acest drum de exploataţie agricolă din nordul comunei, cel care face legătura cu municipiul Cluj-Napoca prin strada Donath, am cerut explicaţii la instituţiile superioare implicate.

„În ceea ce priveşte execuţia drumului de legătură pe partea de Nord a Floreştiului între baraj Floreşti si cartierul Grigorescu (Cluj-Napoca), v-am spus data trecută, proiectul a fost declarat eligibil, va fi un proiect finantat din fonduri europene, a fost făcută predarea de amplasament. Din câte am înţeles, primele proiecte vor fi finanţate începând cu această lună, luna martie. Motiv pentru care, cu licitaţie, probabil undeva în 1-10 mai am putea să începem lucrările în condiţiile în care nu apar contestaţii, în condiţiile în care nu apare o suprapunere de CF ca să putem să rezolvăm şi acea problemă, în condiţii de normalitate, a declarat primarul comunei în data de 9 martie 2016 invitat fiind la Napoca FM la emisiunea Clujul în Direct.

Ei bine, se pare că instituţiile care au legătură cu întregul subiect îl cam contrazic pe edilul comunei. Şi începem cu instituţia prin care au fost accesate fondurile europene pentru realizarea drumului de exploataţie agricolă.

fonduri drum nord

În primul rând, pentru ca lucrurile să fie clare pentru toată lumea, aflăm când au ieşti din garanţie cele trei tronsoane, în 23.12.2015, lucrările (pe 3 tronsoane) în lungime de 7,845 km fiind recepţionate în 23.12.2013.

Apoi, aflăm că respectivul drum de exploataţie agricolă este în monitorizare.

„Proiectul finanţat prin FEADR, măsura 125a, este în perioada de monitorizare din partea AFIR până în mai 2016; după expirarea perioadei de monitorizare Primăria Comunei Floreşti poate executa lucrări de asfaltare cele 3 tronsoane de drum agricol. Obţinerea unei noi finanţări presupune îndeplinirea criteriilor de eligibilitate specifice drumurilor de exploataţie agricolă (inclusiv justificarea necesităţii şi oportunităţii ) şi a criteriilor de selecţie. Toate proiectele finantate au perioada de monitorizare dupa finalizare. În acest interval nu sunt permise modificări ale proiectului fără acordul finanţatorului şi se fac verificări pe eşantion ale modului de utilizare/comportare”, ne spun în urma unei solicitări în baza Legii 544/2001, reprezentanţii AFIR. (Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale).

Situaţia devine şi mai complicată dacă ne întoarcem la ultima declaraţie a primarului unde spune aşa: „v-am spus data trecută, proiectul a fost declarat eligibil, va fi un proiect finantat din fonduri europene, a fost făcută predarea de amplasament”. Cum se face că  reprezentanţii FEADR precum şi cei ai AFIR ne spun despre acest proiect de asfaltare al drumului că „după expirarea perioadei de monitorizare Primăria Comunei Floreşti poate executa lucrări de asfaltare cele 3 tronsoane de drum agricol. Obţinerea unei noi finanţări presupune îndeplinirea criteriilor de eligibilitate specifice drumurilor de exploataţie agricolă (inclusiv justificarea necesităţii şi oportunităţii ) şi a criteriilor de selecţie„? De ce aceştia nu ştiu nimic de proiectul „declarat deja eligibil”?

Atenţie! De reţinut este faptul că acest drum rămâne unul de exploataţie agricolă după cum spun cei de la AFIR şi nu va ajunge nici bulevard, nici centură, nici drum de legătură şi cu atât mai puţin vreo auotostradă.

Cu toate acestea, este un pas făcut. În decembrie 2015 a fost aprobată în şedinţa de Consiliu Local o hotărâre conform căreia a fost aprobat Studiul de fezabilitate pentru obiectivul ” Modernizare Drum de exploatații agricole în comuna Florești, jud. Cluj „. sf drum nord

Este cel puţin ciudată această situaţie. În continuare, edilul ne spune de o posibilă suprapunere de CF care ar putea împiedica demararea lucrărilor cât mai curând. În această privinţă, reprezentanţii AFIR ne-au spus: „nu cunoaştem la ce suprapuneri de CF s-a facut referire, ghidul solicitantului şi procedura impunând apartenenţa drumurilor din proiect la domeniul public al comunei nefiind necesara întabularea; condiţia a fost îndeplinită la finanţare. Clarificarea presupuselor suprapuneri în c.f. revine exclusiv autorităţilor locale ale comunei Floreşti”.

Poate că dacă domnul primar nu ar fi spus clar că este vorba de execuţia drumului de legătură pe partea de Nord a Floreştiului între baraj Floreşti si cartierul Grigorescu (Cluj-Napoca) ne-am fi putut gândi că e vorba de un alt drum. Dar, nu există un alt drum pentru că nu a trecut prin Consiliul Local niciun proiect ce prevedea construirea unui al drum precum şi accesarea de fonduri europene pentru un astfel de proiect, deci este clar că vorbim de asfaltarea drumului de exploataţie agricolă ce doreşte să fie transformat în drum de legătură.

În privinţa acesta, constatăm că domnul primar s-ar gândi să excludă barajul din poveste căci vorbeşte de drumul aflat între baraj şi cartierul Grigorescu. Din păcate, floreştenii nu vor putea zbura peste barajul de pe Someş. Vor sau nu, trebuie să treacă peste el. Şi în ce priveşte acest aspect, Primăria comunei Floreşti are nevoie de acordul  celor de la Administraţia Bazinală de Apă Someş-Tisa. Rămâne de văzut dacă va fi obţinut pentru că este posibil ca ei să nu fie de acord cu un trafic intens peste baraj.

pod drum nord

Prin urmare, nici în privinţa drumului din Nordul comunei nu sunt speranţe prea mari, însă desigur este o foarte bună idee de a aduce voturi în an electoral. Cu siguranţă lucrările nu ar putea începe în luna mai. Şi chiar dacă nu am lua în calcul aceste aspecte prezentate, floreştenii se pot ghida după celelalte proiecte realizate de administraţia publică locală. După cum au decurs şi mai ales după cât au fost ele de „realizate” în adevăratul sens al cuvântului.

1 COMENTARIU

  1. Marea problema in Floresti e ca primarul e mai putin inteligent decat semafoarele proaspat inaugurate! Dar tare ma tem ca alegerile ne vor dovedi ca exista o categorie chiar mai putin inteligenta decat dragul nostru tractorist, aceia care-l voteaza. Cred ca daca puii de la Amaretto ar avea drept de vot am avea mai mari sanse sa ne scapam de incompetentul asta!

Comments are closed.

Articole Noi